onsdag 2 februari 2011

blir galen!

På mitt öga!!!
I torsdags började det med att ögat hela tiden övervattnades och rann. Och sen har det bara fortsatt och blivit värre. Till en början trodde jag att det bara var förkylningen men nu vet jag och känner jag att det inte är det!
Ögat är överfullt med tårvätska hela tiden, det bara rinner tårar ur det hela tiden, det svider och bränner i ögat och bara skaver och ögat har blivit helt svullet för det blivit så irriterat. Och under ögat är jag så öm eftersom det rinner vatten där hela tiden och jag torkar så det har blivit helt irriterat.
Ikväll mådde jag så dåligt så visste inte vad jag skulle ta mig till ett tag! Så började googla på det och fick fram att det kunde vara stopp i tårkanalen. Så efter ett tag ringde jag sjukvårdsupplysningen för att höra vad jag ska göra. Och dom tyckte det lät precis som att det var stopp i tårkanalen och sa att jag ska ringa min vårdcentral direkt imorgon bitti.. så får vi väl se vad dom gör sen!

Jag läste att om det är stopp så går dom in med en silvertråd och sätter en slang i kanalen som ska sitta där i flera månader.. men om det är stopp en bit ner så måste dom operera. Kul! Men nu har jag säkert bara suttit och skrämt upp mig :p
Men måste iaf kolla upp det här för jag håller på att bli galen.

Det värsta är ju att jag ringde till jobbet och sa att jag skulle komma imorn ändå för jag vill inte vara hemma. Men det går ju inte nu!
Känns ju lagom bra att man börjar på ett nytt jobb och är hemma hur mycket som helst såhär nu i början.
Som tur så får jag ju iaf ett läkarintyg.

1 kommentar:

  1. Hej! det blir säkert bra i ökat ska du se
    Kram Mamma

    SvaraRadera