tisdag 30 juni 2009

en kort version av vad som hänt

För er som inte vet så ammar jag inte längre, utan hon äter modersmjölkersättning istället.
Som jag skrev förutom hade hon ju magknip för ett par veckor sedan, hon bara åt och åt och blev aldrig nöjd på natten. Vi gav då ett mål med ersättning på natten, hon blev då lugnare och sov bättre. Sedan började det även på dagar att hon inte blev nöjd, hon blev arg och bara åt och bökade runt vid bröstet. Jag hade ju även amningsnapp då hon aldrig fick något tag vid bröstet på BB så dom bad mig testa amningsnapp istället, hon blev ju då fast vid den och det funkade aldrig att amma utan den.
Men iaf, eftersom hon inte blev nöjd vid bröstet började jag även ge några mål med ersättning på dagen. Försökte amma så mkt det bara gick, men hon gillade inte att snutta på bröstet, blev bara arg och blev hungrig direkt efter hon ätit från bröstet. När man använder amningsnapp så måste dom ju även suga hårdare och mer innan dom får någon mat. Hon blev väl också van vid flaskan att det kom så lätt på direkten och inte behövde kämpa så mycket för maten.

Så nu har jag typ slutat ammat helt, finns väl lite mjölk kvar i brösten som jag får trycka ut ibland. Provade ju att pumpa ur brösten med så hon fick äta det ur flaska. Och när jag pumpade ur fick jag ju inte ur så mycket, inte så hon blev nöjd iaf. Så det var nog en hel del orsaker till att det inte funkade med amningen. För lite mjölk, hon blev van vid flaksan, gillade inte nappen osv..

Man kan ju bygga upp så man får mer mjölk om man ammar oftare, provade det lite grann men det var ju inte bara det, hon fick ju typ panik vid bröstet å blev arg. Rev typ bort nappen hela tiden med.

det är iaf så det ligger till!

1 kommentar:

  1. Hejhej! Grattis till dottern! Satt och surfade runt för o hitta info om fjällnora hundbad och så hamna jag här. Blev bra snopen när jag såg att de va någon jag kände igen som ägde sidan! Grattis iaf! // Jennifer Sääf

    SvaraRadera