fredag 17 september 2010

friday

Idag har vart en mysig dag. På förmiddagen tog vi det lugnt.. jag småstädade lite i form av att dammtorka lite här och var.. inte ofta man hinner med det numera. Känns som man bara dammsuger och glömmer bort det andra.
När klockan började ticka och Tuva började bli lite trött tänkte jag bara vänta några minuter till innan jag skulle lägga henne. Jag slog på ugnen för att jag tänkte göra mig en baugette att äta medan hon sov.
Jag var i vardagsrummet och torkade det sista och jag hörde hur Tuva var i köket och grejade i lådorna hon får greja med som hon brukar göra.
Känner hur det börjar lukta bränt men tänker inte så mycket på det för jag visste att det var lite kladd i ugnen som behövdes tas bort så antog att det var det som luktade.
Men efter någon sekund går jag in för att kika vad lill-fröken har för sig.
Ser då att hon slagit på alla plattor och på den ena står en kladdkaka som det numera kokar och ryker om!!!
SHIT!
Det hade kunnat sluta illa om jag inte tittat till.
Hon hade ju bara vridit på plattorna som hon brukar göra. Men annars är det ju barnspärr på men eftersom jag hade slagit på ugnen nu så var det alltså inte någon barnspärr på.

Vissa kanske nu tycker att jag låter som en hemsk dålig mamma.. men snälla ni, man har inte ögonen på dom hela tiden. Jag hörde ju henne hela tiden och vi brukar ju alltid annars ha barnspärren i.
Som tur gick allt bra denna gång!

Eftermiddagen spenderades med att jag och Tuva tog en höstpromenad och efter en stund kommer syster med Max och Love och hälsar på. Ungarna leker, syrran testar 2pass på vibbrations-plattan och jag får bebisgosa :)


Mot kvällen fick vi även besök av min pappa med sambo som kom upp och fikade. När dom hade åkt var Tuvis väääldigt trött. Blev ganska mycket fika för damen idag så hon hoppade middagen och fick lite extra välling och somnade gott i sängen strax efter 19,00!
Vi har ätit hemmagjord pizza och tittat på idol. Jag har nu klickat hem lite nytt från hm till mig och Tuva och Niclas har skickat efter sina dröm-byxor från jankyard och nu tror jag vi ska titta lite på en film innan det blir sängen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar