lördag 3 mars 2012

vår lördag

Började strax efter 07,00. Tuva kom som vanligt till mig och myste lite sen skulle hon som vanlig ordning mysa framför en film och barnis. Så låg jag och drog mig i sängen lite grann samtidigt som jag surfade lite och hade stenkoll på mitt lilla troll.
Vid lunch kom min mamma hit och hälsade på. Hade med sig lite leksaker och böcker till Tuvisen som alltid uppskattas!
Vi fikade lite och sen klädde vi på oss och tog en promenad upp till gränby c i det underbara vädret! Det kändes verkligen som vår i dag.
Jag handlade lite smink och köpte några nya hårspännen till Tuvisen, hon har tappat bort alla sina och hon har blivit helt galen i hårspännen och bestämt sig för att spara ut luggen, får se hur det går :)
Var även till apoteket och hämtade ut lite välbehövlig medicin mot mina dumma fötter och tår. Ingenting verkar ta på dom. Fick ju en stark salva utskriven men det hjälpte inte ett skvatt! Så nu fick jag citodon utskrivet.. men om jag ska vara ärlig känns det inte som det heller hjälper. Helt jävla sjukt! Men får vänta och se, tog en till nu iaf.
Men såhär kan det inte fortsätta så jag ska åka upp till akkis och röntga fötterna nästa vecka igen och sen väntar jag på en ny remiss till ortopeden så kommer det bli operation på ena foten till att börja med :/ Får se hur man kommer kunna gå efter de! Dom sa att jag kommer kunna gå mkt bättre än nu iaf så får väl hoppas de... Känns inte så kul att knappt vara 24år och går som en gammal kärring.
Nåja, vi var iaf uppe på gränby en stund och sen åkte mamma hem igen och vi tog en långsam promenad hem i vårvädret. Tuva totaldäckade i vagnen och fortsatte sova när vi kom hem. Jag likaså, däckade totalt på soffan och vaknar av pappa som ringer 18,00 (!!!). Oj vad vi hade sovit :p Skönt var det iaf! Så får väl hålla Tuvisen uppe lite längre ikväll antar jag. Men det gör inte mig nått, alltid trevligt med sällskap i soffan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar