onsdag 15 december 2010

Första frisörbesöket

Igår var både Tuva och jag lediga, både från jobb och förskolan. Så då bestämde vi oss för att ta oss upp till Gränby och uträtta en hel del ärenden.. närmare bestämt handla julklappar!
Kvällen före hade jag och Niclas suttit och skrivit ner till några ungefär vad vi skulle köpa så då skulle det ju bli mycket lättare för mig eftersom jag skulle shoppa ensam med Tuva.
Det blev ett par julklappar och jag blev av med en hel del pengar. Trodde jag gjort av med mindre än hälften så mycket pengar.. men många små summor blir tyvärr mycket pengar, så där fick jag!
Och ändå har vi ett par julklappar kvar att köpa. Men det får bli nästa vecka, när både barnbidraget och för tidig lön har kommit :p


Nu till rubriken!
Har sen ett par veckor tillbaka vilja gå och klippa Tuva hos en frisör nu innan jul.
Hon har ju aldrig fått klippa igenom sitt hår, det enda är att jag har klippt luggen när den börjat bli alldeles för lång.
Och nu börjar ju hennes hår bli så långt så det känns sådär att klippa henne med en sketen ikea-sax, haha!
Så ja, det första vi gjorde när vi kom till Gränby var att gå till frisören där och ta en nummerlapp.
Jag var jätte nervös över att hon inte alls skulle vilja sitta stilla så jag hade med mig både puffar, saft och en bok med massa djur i som hon älskar.
Men jag behövde inte ta fram ett dugg!
Så fort hon fick komma upp i stolen satt hon helt blixtstilla och titta in i spegeln hela tiden. Tror hon kom lite i chock eller nått! Haha!
Men jag var så stolt och tyckte hon var så duktig, det är mammas tjej :)
Så hon fick en kortare lugg och sen tog hon väl av en ca 3-4 cm på håret och gjorde en mer frisyr av det :)
När klippningen var klar fick hon en lila blomma och en stjärna sprayat i håret, sötis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar