måndag 13 december 2010

Måndag 13december, Lucia

Lucia idag! Det känns det verkligen inte som.. och det känns verkligen inte heller som att det är jul om 1,5 vecka? Panik!
På Tuvas dagis hade dom inget Lucia-tåg eftersom alla barn är runt 1år så känns dom lite små för de tyckte dom och jag håller nog med. Sen hade dom heller inte hunnit anordna något speciellt eftersom dagiset är ganska nyöppnat och dom har haft massa annat för sig.
Men alla barnen fick "klä ut sig" om dom ville och så skulle vi på sångstunden sjunga julsången och lucia sånger och föräldrarna fick vara med.
Det var mysigt det med och Tuva var den sötaste pepparkaksgumma jag sett :)
Efter sångstunden hade som som vanligt fruktstund och idag fick dom apelsin.
Och inombords satt jag och gapade och var helt chockad när Tuva mumsade i sig apelsinen för fullt!
Äter hon apelsin? Det gör hon aldrig hemma! Hon äter inte ens den sötaste mandarin man kan hitta!
Haha ja dom är roliga dom :)
Det är iaf super kul att se att hon börjat äta på förskolan iaf! Numera äter hon lunch nästan varje dag.. det är bara om det är nå riktigt "äckligt" som hon står över!


Jag ska alldeles strax ta mig iväg upp till Akkis på ett otrevligt läkarbesök, vill inte! Men jag vill ju få svar så det måste ju göras.
Efter det blir det är kort arbetspass och sen hem till sängen.


Bild från i somras. Shortsen få huvudet, eller hur var det?

1 kommentar:

  1. Hej Sara. Tänkte bara höra om det är årstaparkens fösrskola som Tuva har börjat på?

    KRAM Jenny

    SvaraRadera