fredag 17 december 2010

Fredag - vinterland

Oj vilken vinter vi har! Inge kul att ge sig ut på vägarna i en bil nu när dom inte hunnit röjt undan ordentligt kan jag lova!
Men inte tänker jag gå till dagis i det här vädret iaf.. som tur körde Niclas "loss" bilen åt mig imorse. För den hade plogbilarna plogat in helt typ, världens vall var det att ta sig över. Inge roligt var det att parkera när man kom tillbaka sen heller.
Sen måste man ju nästan tycka att ploggubbarna lär ha noll i skallen. Vid vissa korsningar där man ska över en annan väg ser man inte ett skit om det kommer någon i mötande trafik! Dom har plogat upp världens vall så man måste ut i halva vägen för att se nått, och skulle man ha otur då så kommer det ju en bil som man inte ser.
Nej usch!
Som tur verkar det ha slutat snöa nu och hoppas så att det förblir för jag ska ju som vanligt jobba ikväll, fredag. Kommer ha nog problem med att t mig fram i jobbet och en snöstorm på det vore inte kul!

Apropå ingenting har jag så sjukt ont i magen sen 1,5 timme tillbaka. Har sån jäkla mensvärk fast ändå inte.. är verkligen inte tid för att ha det nu och sen är det bara på vänster sida, alltså vänster äggstock. Håller den på att klappa ihop eller?
Gör så ont och jag vet verkligen att det inte ärr rätt tidpunkt för att göra ont nu.
Nej usch, ska ta några värktabletter och hoppas på att det går över.


Nu ska jag ta och dammsuga och våttorka golvet, har välling fläckar överallt. Sen diska undan lite, förbereda mina älsklingars middag eftersom dom kommer hem sent och sen ska jag ut med Ripton och sen bara fara iväg till jobbet! Men idag tar jag nog bussen, vill inte cykla idag känner jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar