måndag 6 december 2010

Pumba, 050410 - 041210

I lördags förmiddag vid 10,20 fick jag ett hemskt samtal.. Vår knäppa, underbara, konstiga, helgalna Pumba fanns inte mer.
Han hade sprungit ut rätt framför en bil och det fanns inte en chans till att han skulle ha klarat sig undan, om han nu inte hade sprungit ut på vägen.
Det var nog bland det jobbigaste jag vart med om. Men jag är så glad över att dom som körde på honom vågade ringa mig och meddela det, stanna tills jag kom ner, hade sån medkänsla och tröstade mig.
För den som körde på Jens, vår förra katt, sket helt i att höra av sig.

Han blev knappt 8månader, i söndags hade han blivit det.
Men nu har vi bestämt att det blir inga fler katter.. inte så länge vi bor här. För jag orkar inte med nå mer sånt här.
Nu har vi Casper och jag hoppas han kommer må bra fast han blir ensam.


Eftersom det är vinter så är det ganska svårt att begrava honom ute, visst skulle det gå men vi skulle få kämpa en del.
Så istället bestämde vi för att lämna iväg honom för kremering. Så idag var vi iväg till SVA och lämnade iväg honom, så nu har han fått frid och flyger runt här i luften och himlen och förhoppningsvis har det underbart!




Det är helt otroligt hur man kan fästa sig vid ett djur så snabbt. Tror aldrig jag stött på ett så personligt djur som Pumba var. Han var alltid glad mot allt och alla.. alla fick göra vad som helst med honom och han busade som bara den både med Ripton, Tuva och Casper.
Vi kommer alltid att älska dig Pumba!

5 kommentarer:

  1. åh va tråkigt det som har hänt. men skönt att de stanna kvar och ringde till dig. kram

    SvaraRadera
  2. Usch vad hemskt! Det är hemskt när man förlorar ett djur, man älskar dom ju så mycket.

    Väldigt respektfullt av dom som råkat köra på honom att kontakta dig och även vänta. Det var fint gjort.

    Beklagar sorgen!
    Kram, Michaela

    (jag kan föresten bara kommentera anonymt på din blogg, ngt annat funkar inge!?)

    SvaraRadera
  3. Ja det är helt otroligt hur man kan fästa sig vid ett djur.

    Michaela: Vad konstigt att du bara kan kommentera anonymt?! :/
    Där det står "kommentera som:" kan du inte välja bland flera olika saker då? Såsom google-konto, namn/webbadress, anonymt, m.m.?

    SvaraRadera
  4. Jo dessa val kommer upp, med de fungerar inte att välja?! När jag klickar..och hur många ggr jag än klickar ;) så går det inte. Det händer lixom inget! Jag har inte haft problem på andra bloggar så det är lite mysko?!

    /Michaela

    SvaraRadera
  5. Jaha, det verkar ju jätte skumt :/ Vet faktiskt inte alls vad det kan vara. Och så vitt jag vet är det ingen annan som har det problemet :/

    SvaraRadera