fredag 16 juli 2010

Fredag

Idag blev det inge bad alls! Även om Tuva verkar vilja det väldigt gärna.. Hon har plockat ur sina badbyxor i byrån och gått och slitit i sin baddräkt som hänger i badrummet flera gånger idag. Och när hon gör det så tittar hon på mig med en stort flin och säger - ba ba ba ba, vilken betyder bada!
Men hon får hålla sig tills imorn :) Då har vi tänkt åka ut tidigt på förmiddagen hela familjen och vara där hela dagen.. ha med oss god matsäck i form av nybakt bröd från bageriet!


Idag har vi iaf vart hemma. Vi var iväg till gränby efter lunch och har nyligen kommit hem. Åkte dit och handlade och svalkade oss lite och vi var ju inte ensamma om det, shit vad med folk det var. Det trodde jag inte det skulle vara såhär mitt på dagen.
Men eftersom jag åkte dit och vi fick svalka oss så fick jag ju igen när vi kom hem. Bära upp två svintunga kassar + unge för flera trappor. Jag trodde jag skulle gå sönder och svimma av av värmeslag. Jag var ju liksom redan helt slut när vi väl hade kommit fram till porten och typ bara gått 20meter, haha!

Ikväll har jag lovat Niclas hemmagjord pizza, var väldigt länge sen vi åt de så det ska bli gott! Värre får jag det sen eftersom det kommer bli ännu varmare här inne när ugnen ska va på. Och Niclas har ju turen att han ska iväg med Jonte ikväll så jag får sitta här hemma i värmen själv!


Idag provade jag en klänning på Tuva som jag hade när jag var liten och var lika gammal som henne.
Den satt perfekt på henne! Nästan lite kort till och med.. men det är väl skönt att lufta rumpan lite med!
Och innan jag skulle ta kortet ville hon promt sätta på sig detta diademet, sötnos!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar