onsdag 14 juli 2010

igår tisdag

Igår var det sjuuukt varmt! Även fast det blåste storm nästan vissa gånger så var det galet varmt.
På förmiddagen var vi barnvakt åt kusin Max en stund. Sen efter lunch bestämde vi med Tuvas farmor att åka och bada i fjällnora! När vi är påväg för att åka och hämta upp farmor ser jag att termometern visar att det är 34°c ute i skuggan, vaaarmt! Vi kom ju till Fjällnora på eftermiddagen så det var ju jätte mycket folk där då. Men vi hade turen att vissa barnfamiljer som hade vart där sen tidig morgon började ju dra sig hemmåt. Så vi fick en plats långt ner ändå :) Tuva badade massor och grävde nästan ner sig själv i sanden.. haha!

Hon är ju så feg av sig annars med att släppa taget och sånt.. men när hon väl är i vattnet är hon inge rädd av sig alls och släpper våra händer så hon nästan åker under vattnet.
Men sen så när vi satt uppe på filten vet jag inte vad hon år för ryck.. för flera, flera gånger släpper hon taget och står helt själv. Hon står och grejar och böjer på benen och har världens balans. Stolt mamma! Och hon står bara och skrattar och ler och är så nöjd och stolt över sig själv för jag berömmer ju henne massor!

Vi blir kvar i Fjällnora bra många timmar och väntar på att pappa N och farfar ska komma så ska vi gå till hundbadet och bada med Ripton.
Det tar väl inte ens 1minut innan lilltösen hinner somna i vagnen. Efter så mycket bad och bus så förstår man att hon är trött!

Efter vi alla har fått bada och svalkat oss åker vi med till Länna och tar en snabbfika.
När vi kommer dit så tänkte vi ju att Niclas skulle ju få se hur modig Tuva har blivit som står helt själv.
Vi ställer henne och hon går 2 steg till Niclas!
Sen ställer han henne igen och jag ropar på henne.
Hon går och går och jag får bara flytta mig bakåt!!!! Jag lovar att det var säkert minst 10-12 steg!!!
Stoltaste mamman!
När vi sen kommer hem igen på kvällen går hon ännu mer här hemma. Sen när vi står och plockar ur alla badkläder hör vi hur hon står och skrattar bakom oss.
Då står hon helt själv och vill att vi ska berömma henne! Haha sötnosen!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar