onsdag 21 juli 2010

onsdag

Idag var vi ju som sagt ut till Gimo och skulle hälsa på min mamma. Och som jag skrev hoppades jag ju på att hon var hemma för hon svarade ju inte i telefonen.. jag gissade på att hon kanske antingen var ute på gården eller var och handlade.
Men när vi väl kom dit var hon inte hemma! Jag var askissnödig med och där satt vi och visste inte alls vad vi skulle göra! Man var ju inte så sugen på att sätta sig i bilen och åka hem igen eftersom Tuva hade vart helt galen i bilen de sista 3milen.
Så vi gick och lekte lite i gräset och sandlådan och efter 5-10min ringer mamma. Och dom är ute i Sund/Öregrund och badar. Kul! haha!

Så efter lite tjat från mamma så åkte vi också ut dit. Vi hade ju inga badkläder med oss men Tuva kunde ju bada naken. Så in i bilen igen med en galen Tuva!
Men när vi väl var framme vart hon ju nöjd när hon fick bada :)

Jag hade först tänkt att Ripton skulle få sitta i bilen med bakluckan öppen men sen såg jag att mamma och co satt vid ett bord så jag tog med honom och tänkte binda honom i bordet. Men när jag håller på att binda fast honom så smiter han (Till er som inte vet är han Galen i att bada.. han är helt tokig!) Så han rusade ner bland allt folk.. sprang fram och tillbaka och bara gjorde glädje hopp och sprang runt i vattnet.

Fy vad jag skämdes! Han gjorde ju inget på nån.. han var ju bara glad, men jag antar att det inte var så populärt ändå!
Så sen fick han sitta fastknuten hela tiden! Men på vägen hem igen så stannade vi till i Gimo och han fick sitt efterlängtade bad ändå :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar