måndag 26 juli 2010

Måndag

Vi alla lever fast det inte har blivit någon vidare bloggning! Jag har ju haft en jobbhelg så har inte haft så mycket tid till övers. Det har iaf gått alldeles utmärkt att jobba! Inte minsta lilla jobbigt.. bara kul faktiskt :) Kul att få komma ut och träffa lite människor igen! Okej.. i lördags var det lite jobbigt när jag skulle cykla hem för det vräkte ner regn och var svin kallt. Sen hade jag världens otur vid järnvägsövergångar och rödljus så fick stå och vänta i evigheter och höll på att frysa ihjäl och var helt genomblöt!
Men annars har jag haft tur.. för jag har haft bilturen på jobbet så har inte behövt vart ute i regnet alls förutom då när jag ska hem.

Här hemma är det verkligen full fart.
Tuva lärde sig för kanske 1,5 vecka sedan att klättra upp i soffan och gör det HELA TIDEN! Och då måste man ju verkligen ha koll för hon har ju inte lärt sig att gå ner :p
Och eftersom vi har vårat skrivbord precis brevid soffan så klättrar hon ju först upp i soffan och sen vidare upp på skivbordet och river i allt! Jag vet inte hur många gånger som jag redan har lyft ner henne ur soffan och från skrivbordet under tiden jag har skrivit det här.

Sen har hon även börjat gå jätte mycket! Går nästan mer än vad hon kryper! Men inte så jätte långa sträckor.. utan hon går och sen antingen sätter hon sig ner eller halvt ramlar. Men sen ska hon upp igen och gå!

Häromdagen när jag jobbade hade Niclas råkat slumra till en kort kort stund på soffan.. när han sen tittar upp har hon rivit ur all ren tvätt som vi hade stog i 2 fulla ikeapåsar, ut på balkongen och det såg förjävligt ut här inne!
Hahaha.. ungar är snabba dom!

1 kommentar:

  1. har du gått tillbaka till jobbet helt nu ellerjobbar du bara extra?? :) kram

    SvaraRadera