måndag 5 juli 2010

måndag igen

Helgen har både vart lång och gått snabbt, vi har haft fullt upp hela helgen! Har dessutom lyckats stuka min högerfot riktigt ordentligt. Kan knappt gå på den, endast trampa ner lite lätt på hälen och den är alldeles svullen och blå! Härligt? Nej!
Efter tjat från både mamma och pappa igår om att jag måste åka till akuten och röntga den så svängde vi förbi där för att höra om det var långa köer.. för jag/vi skulle aldrig orka sitta där hela natten. Så jag fick gå före och låta en sköterska titta på foten.. hon tyckte det såg ut som en stukning men hon kunde ju inte vara säker. Men det var långa vänte tider på ortopeden så hon sa att jag skulle ha foten lindad och ligga med den i högläge på natten och om det skulle vara värre idag skulle jag åka och röntga den. Känner ingen skillnad idag men det är ju heller inte värre så jag stannar hemma.. tror bara det är en stukning.
Dock väldigt jobbigt eftersom jag knappt kan gå så blir det svårt att underhålla Tuva. Så jag hoppas verkligen inte att det blir så varmt idag så kanske vi kan försöka underhålla oss här inne mest.

Har inget speciellt planerat för veckan.. hoppas på att foten läker snabbt så ska vi väl åka och bada, Tuva bara älskar ju de :) Sen på torsdag är det besök på Akkis.. äntligen säger jag bara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar