onsdag 3 mars 2010

Onsdag

Onsdag, 3mars och om några minuter börjar Grey´s igen!!!


Idag har vi varit hos syster och Max och hälsat på och lekt.
Började dagen med lite lek, bus, välling och daglig städning (jag har blivit dammsugar-man sen vi fick barn! minsta lilla hår eller dammtuss gör mig riktigt äcklad eftersom Tuvis kryper runt i de!). Medans jag dammsög åt Tuva lite smörgås (stora tjejen!) Gjorde små bitar som hon fick några i taget, och när bitarna var slut så skrek hon på mig, haha, söto!

Efter en förmiddagslur och lite lunch i magen så fick vi skjuss av papi till syster eftersom det självklart började snöa som bara den just när vi skulle gå. Hade ju tänkt ta en härlig promenad eftersom tidigare var det ju hur fint väder som helst.

Väl där goffade jag och Emma i oss en sen lunch-pizza och barnen fick lite mellis. Senare fick barnen bada i badkar tillsammans, dom hade super kul och plaskade massor. Skönt att Tuva har blivit så stabil och kan sitta och leka tillsammans i badet. Jag däremot blev ganska blöt eftersom jag satt med och hade en hand på Tuvas rygg (ifall hon skulle halka till) och fick även jag ta emot alla stänk!


Syster och jag satt och kollade på lite vagnar, till dom, eftersom dom har en liten knodd påväg :) och oss eftersom jag börjar ogilla våran vagn. Känns så klumpig och jag hatar verkligen korgen under. När man ska ner med något där när man har sittdelen på får man verkligen hålla på hur länge sen helst.

Vi hittade iaf en vagn som vi verkligen fastnade för, ganska dyr. Men vi får se till våren :)

2 kommentarer:

  1. Hej Sara. :) Såg att ni kollar på vagnar. :) Ett hett tips är BRIO dom håller bra och har mycket bra finesser. :) Dom säljer bra hos oss också och många som är nöjda. :) Tänkte bara tipsa :)

    SvaraRadera
  2. Jo jag har ett hett tips om en BRIO :) Dom har en sittvagn som heter Spin. Enkel att köra och inte stor och klumpig :) Och så är den rätt snygg också. Kolla på brio.se under vagnar. Där finns det bilder och info om den. Och ett tips till syster din om dom är på jakt efter liggvagn. :) Brio Go är en pärla! :) Hoppas det går bra för er. hojta till om du undrar över något :) Ha det gott!

    SvaraRadera