torsdag 18 mars 2010

torsdag

Sitter och väntar på att Niclas ska komma hem så vi kan slå på en film innan vi ska hoppa i säng. Han är och hämtar sina snowboard skor som en kompis har lånat av honom. Dom ska ju upp till romme på lördag, är bra sugen på att hänga med, men det får bli en annan gång. Tror att jag skulle må jävligt dåligt om jag lämnade bort Tuva faktist. Visst vore det skönt att få göra något annat och ha kul och bara vara jag och Niclas.. men ja, nu är det som det är.
Låter säkert astöntigt för er som inte har barn, men till er som har barn förstår mig säkert :) hoppas det iaf!

Idag har det inte hänt mycket här hemma, var ju så tråkigt väder så vi blev inne idag med. Vi har busat massor, numera får man verkligen knappt en lugn stund, eftersom hon ställer sig upp nästintill hela tiden och då vill man gärna vara där och ha koll så hon inte ramlar och gör illa sig. Sen river hon i allt och ska göra satyg stup i kvarten med, hehe!

Och vår lill-fröken klarar knappt av ett nej. Om hon gör något, eller är påväg att göra något hon inte får, som t ex att hon är påväg att slita i Riptons vattenskål, då brukar jag säga nej till henne, inte i arg ton, utan i vanlig ton. Men hon förstår direkt! Blir superlessen några sekunder och sen ska hon på den igen, haha!
Sen har hon fått för sig att när man byter blöja och har satt på den nya blöjan och man är precis påväg att ska sätta på byxorna, då har hon lärt sig att slita upp blöjan. Jag säger nej, stänger blöjan igen och hon blir superlessen, haha! Det är faktiskt ganska kul, står där och små fnissar för mig själv, elak mamma?


Härom dagen beställde vi hem lite kläder, jag lite från nelly och hm, och niclas från junkyard.
Och idag hade allt kommit utom från hm som kommer nästa vecka och i mitten av april.

Hade beställt hem en Alfons Åberg body och ett par byxor till Tuva. Visste ju inte hur storlekarna var så tog storlek större. Men det skulle jag nog inte ha gjort, kommer dröja lääänge innan hon kan använda de :( Deras storlekar var gigantiska!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar