lördag 9 oktober 2010

Lördag - familjedag men ensam kväll

Idag har vart en riktigt skön dag. Längesen vi bara vart hemma i Uppsala och bara vart tillsammans. Känns som det alltid är nått vi måste iväg på annars. Måste besöka dom, måste på kalas hit och dit hela tiden känns det som!
Men idag hade vi det lugnt.
En lugn och skön förmiddag, sen efter Tuva fått lite lunch i magen åkte vi upp till sjukhuset för att hälsa på farfar. Usch, så jobbigt att se ens nära ligga och må dåligt. Man vet inte vad man ska säga eller göra. Och att se dom börja må psykisktdåligt gör det ännu värre!
Nej jag hoppas innerligt att han blir bättre och piggar på sig snart.

Efter sjukhuset åkte vi vidare till Nallen's med en dundertrött Tuvis (Hon hade ju inte sovit något på hela dagen) för att kika på en vinteråkpåse till henne.
Vi har ju bytt vagnmärke sen förra vintern och då hade vi ju en Emmaljunga åkpåse och den varken passar bra i vagnen vi har nu, och så tycker jag det ser lite roligt ut med att gå runt med en Brio vagn som man har en Emmaljunga åkpåse i.
Vi hittade väl några alternativ så får se vad det blir.
Funderar dock på att skaffa typ en Emmaljunga scooter vagn att ha som extra och nu över vintern. Tror att våran Brio spinn kan bli lite knepig på vintern om det blir lika vinter som förra året. För då var det dagar man hatade att man hade små svängbara hjul.
Men vi får se. Vet ju inte hur det blir på Tuvas förskola heller. För på vissa sover dom ju middag ute i sin vagn, och om det blir så på hennes förskola väljer jag nog att skaffa en Scooter att ha då. Och då väljer vi självklart att ha kvar våran åkpåse från förra året med.
Men vi får se hur det blir! Ska ringa och höra med förskolan på måndag och så får vi hålla utkik om vi ser någon fin vagn!

Nu är mannen borta och roar sig med vänner och jag är ensam hemma. Tuva och jag har haft en mysig kväll med massa bus och jag ska nu ta och kasta henne i säng. Blev lite senare idag men eftersom hon fick sova en sen middagslur så fick hon bli uppe lite längre.
Sen hoppas jag att det går någon bra film på tv som jag kan underhålla mig med :)

3 kommentarer:

  1. När ska Tuva börja på förskola? och hur känns det för dig?..pirrigt ;)
    Vad jobbar du med föresten?

    Mysigt med familjedag :)
    //Michaela

    SvaraRadera
  2. Hej! Tuva börjar på förskola den 1 november, så det börjar kännas lite pirrigt nu! Mycket man måste tänka på i för väg känns det som. Dubbla uppsättningar av allt, hur kommer inskolningen gå? Hur kommer det bli med maten efter som hon är så kräsen här hemma? osv osv.

    Jag jobbar i hemtjänsten, har dock inte fast tjänst så håller på att leta nytt jobb. Så det känns också lite si så där nu när hon snart ska börja på förskolan.
    Och att få fast jobb nu idag är ju inte det lättaste heller :)
    Men förhoppningsvis kommer allt gå bra ändå!

    SvaraRadera