söndag 10 oktober 2010

Söndag - jobb och ny vagn

Ända sen tidigt imorse har vi suttit och letat, mejlat och ringt på vagnar.
Jag förstår inte varför folk inte tar bort annonsen om saken är såld?
Jag vet inte hur många vi har ringt på och dom har sagt att vagnen är såld. Man blir så less!
Vi har nog kollar på varenda Emmaljunga scooter minst 20ggr inom angränsande län.
Vi väljer ju såklart att köpa en begagnad eftersom det bara blir en extra vagn som vi kommer ha på vintern och vid dålig terräng.

Men antingen är dom för dyra, för fula, fel färg, alldeles för långt bort eller så har dom vart sålda.
Började verkligen ge upp, men sen satt jag mig vid datorn och uppdaterade sidan och då hade det precis kommit ut en vagn alldeles i närheten, Okey pris och helt Okey färg, svart/rosa :)
Hade helst velat ha en svart eller svart/silvrig så den var ganska neutral. Men denna går alldeles utmärkt den med.
För dom flesta vi har tittat på har vart gräsliga färger och mest killfärger.
Så om några timmar åker Niclas och Tuva och köper denna medan jag jobbar.
Ska nämligen jobba ikväll, länge sen jag gjorde det nu igen. Men pengarna behövs verkligen och så måste jag ju börja vänja mig vi att jobba med så!

Så nu valde vi att behålla våran vinteråkpåse ändå, även fast vi haft en del som velat köpa den. Men den är ju superbra och fin och passar ju kanon i den "nya" vagnen så det känns dumt att göra sig av med den då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar