torsdag 7 oktober 2010

Torsdag

Nu har vi precis kommit hem från veterinären. Niclas åkte och lämnade Pumba där 08 imorse för kastration och id-märkning. Saker jag tycker är viktiga att göra. Han har ju blivit 6mån redan så det var verkligen läge att ta tag i de nu innan han hinner bli könsmogen och då känns det riktigt taskigt om man ska kastrera honom då.
Han vart iaf klar vid 11 och sen vaccinerade vi Ripton för det var dags för det me.
Nu ligger stackars Pumba helt groggy instängd i badrummet så han får vara ifred!
Ska ta och ge Tuva lite lunch alldeles strax och efter det får hon sova en stund. Gick ju upp tidigare än vanligt idag så nu börjar hon bli tröttis!
Får dock se om jag får i henne någon lunch, hon är bra rolig hon. Alla barn brukar ju älska spagetti o köttfärsås, hon gjorde det förr, var nästan hennes favvo, men nu ratar hon det helt!
Ska iaf prova med det nu, om det inte duger får vi slå ihop nå annat!

Bjuder på 2 bilder från igår när vi var ut på en liten promenad. Nyfikna Casper måste ju följa efter oss vart vi än går!

3 kommentarer:

  1. Oj vad Tuva är lik dig på kortet i det här inlägget :) Det har jag aldrig tyckt förut, men på detta kort syns det verkligen!

    Så roligt att läsa om er, du verkar vara en bra mamma och ha en så fin familj.
    uppdatera gärna oftare :)

    SvaraRadera
  2. Tack för din fina kommentar! Det värmer :) Ja, jag måste faktiskt själv hålla med om att hon var nog rätt lik mig på detta kort! Får man fråga vem den anonyma är? För du verkar ju ha kolla på vem jag är :)

    SvaraRadera
  3. Jag heter Michaela :) Nej, vet inte vem du är "på riktigt". Jag hittade hit via en massa andra bloggar för länge sedan (du vet, när man lixom sitter och klickar sig vidare via länkar och kommentarer), och fastnade för din blogg. Så jag har bara grundat mina åsikter om dig som mamma och din familj på det du skriver..men jag tror de stämmer bra ändå :)Och att jag tyckte Din dotter var lik dig har jag grundat på kort på er två från bloggen.

    Kul att du blev lite motiverad att skriva mer, du verkar ha ett sånt mysigt liv med en väldigt söt dotter och en fin sambo :) ..även om saker kan vara tufft ibland ändå såklart! Gillar även din stil att skriva..och bilder är alltid roligt :)

    Kul att läsa lite om Ripton också, är själv hundintresserad.

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera