måndag 18 oktober 2010

Måndag

Som vanligt går helgen galet snabbt, redan måndag liksom! Men vi har haft en riktig familje-mys-helg!
Idag gick vi upp vid 08,00. Tuva hade väl då legat och pratat för sig själv inne på hennes rum i 30min kanske. Men jag var så trött och hon var ju nöjd så jag låg och drog mig lite!
Det var tänkt att Max skulle komma hit vid 08,30 och så skulle jag vara lite barnvakt åt honom på förmiddagen, men det ställdes in i sista stund! Så jag och Tuvis får underhålla oss själva istället.
I eftermiddag kommer Niclas hem vid 15,00 och vi kommer nog bara träffas i dörren för när han väl kommer hem så sticker jag iväg och jobbar.
Måste börja vänja sig lite nu, samt att måste försöka jobba lite mer så man har råd att köpa nå julklappar!
Idag är de prick 2 veckor tills Tuva börjar på dagis. Jag börjar bli lite små nervös faktiskt. Det kommer ju kännas så konstigt att inte få vara här hemma och busa med henne längre! Att lämna över ansvaret till några andra under dagarna! Jag tror det kommer bli jobbigt för mig..

Nåja, nu ska jag gå och göra iordning en väldigt sen liten frukost till oss.
Tuva har ju börjar rata vällingen på morgonen.. dricker knappt hälften och det tar lång tid innan hon får i sig det lilla.
Så ja.. nu blir det lite frukost!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar