onsdag 27 oktober 2010

Onsdag

Idag vid lunch fick vi besök av syrran, Max och lille Love! Vi har haft en super trevlig dag med lite bångstyriga och övertrötta barn, iaf Tuvis :p
Dom hade med sig lunch när dom kom. Barnen fick en varsin happymeal och jag och syrran åt en sallad. Och hör och häpna - Tuva åt upp hela happymealen!!
Våran miniätare och matvägrande Tuva!! Alla Nuggets och alla pommes gick i! Ojojoj!
Vi brukar aldrig köpa happymeal annars men nu får man ju med en barnbok så då får man ju passa på ;) Såg att en av böckerna vi fick kostar 140:- kronor i affärn så det är ju skit bra!

Efter lunch åkte vi iväg till Lindex i boländerna, Tuva fick några nya byxor och jag några trosor. Men shit vilken unge alltså! Vi hade ingen vagn med oss så hon fick antingen gå själv eller så fick jag bära henne. Och jag kan ju säga att hon inte sovit någon middag än så hon var ju bra trött! När hon fick gå själv på golvet bara sprang hon iväg i full fart och lyssnade inte för 5öre. Slet i precis allt! Och försökte jag ta henne, få med henne åt ett annat håll eller ta upp och bära henne blev hon fullständigt galen. Hon skrek, slängde sig på golvet, låg på mina fötter och bara sparkade! Alla kollade på mig och undrade väl vad fan jag var för jävla morsa, haha! Nej herregud! Kan ju också meddela att jag hade dunjacka på mig så när vi väl kom fram till kassan så bokstavligen rann svetten om mig!
Nej fy, det gör jag inte om!
Efter Lindex åkte vi vidare till citygross, väl där tog vi ju kundvagn så då gick det ju galant! Väl där inne så tog jag hand om Tuva och Max medan Emma handlade. Det är ju så bra för dom har en liten "lekpark" mitt i allt och där höll vi oss.. ungarna var helt galna och hade så kul! Upp och ner, upp och ner!

När vi väl kom hem så skulle jag laga middag, och när maten nästan var klar så satt jag upp Tuva i hennes matstol. Hann nästan bara vända mig om och tillbaka igen, då sitter hon och sover i sin stol, lillfisan! Hon hade ju inte sovit ett dugg på hela dagen, det har aldrig hänt förr!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar