måndag 9 mars 2009

ett dyrt rustabesök

jag som sa att det skulle ta lång tid innan vi fick internet, men som tur är det någon osmart som bor i huset som har trådlöst internet utan lösenord så vi surfar gratis för tillfället ;D
flyttat har vi gjort nu iaf, kommer väl en större redogörelse på det sen kanske. har nästan fått iordning det mesta, lite tavlor och hyllor kvar bara som ska upp ikväll. sen äre bara köksluckorna och bänkskivorna som kommer och byts ut om någon vecka. vårt matbord hade blivit lite fult och slitet så det är på slipning och lackning så förhoppningsvis får vi det klart i slutet av veckan :)

har precis kommit hem från en liten handlingstripp. vart på nyrustade willys för dom hade massa braiga erbjudanden. sen skulle jag till rusta och kika på dörrmatta å sen till gränby till hemtex å köpa vekhållare till gardinerna. men så tänkte jag att jag kunde titta på om dom hade det på rusta, trodde inte alls dom skulle ha det men hade dom. så då slapp jag trippen till gränby, sparde både tid å bensin å pengar (trodde jag).
var väldigt lite folk på rusta när jag kom, bara lite bilar på parkeringen så jag tänkte att jag ställer mig nära å bra, kör över hela parkeringen genom två ruter så jag bara kan köra rätt ut sen. är inne där max 10 min, kommer ut och åker till coop som är alldeles brevid. när jag kommer ut från coop sitter en lapp på rutan, HELVETE jag råkade ställa mig på en handikappruta på rusta. skylten satt ju på fel sida eftersom jag körde rätt igenom så såg jag den inte. inte fan är jag så dum som ställer mig på en handikapp annars. så sjukt pinsamt och klantigt. 700:-, det har man ju verkligen råd med nu. kan tänka mig hur glad niclas är över det!
aja, det är bara å betala och sedan vara väldigt nogrann med p-plats hädanefter!
nu ska jag sätta upp lite gardiner i vardagsrummet och sen ska jag å rippen gå å möta päls när han kommer från jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar