måndag 23 mars 2009

Idag har jag varit hos tandläkaren, går där väldigt sällan eftersom jag har haft bra tänder, har ju aldrig haft nå hål. vet att när jag var där sist så så dom att jag hade börjar till hål men att om jag sköter det kommer det gå tillbaks. jag är ju väldigt slarvig med mina tänder så är förvånad över att dom inte är i sämre skick. sist jag var där tyckte jag att dom var väldigt hårdhänta å bara drog ner i tandköttet så det sprutade blod. har alltid annars älskat att gå till tandläkaren för jag tyckt att det vart skönt när dom höll på, men idag hade jag fan tandläkarskräck, tyckte dom var hårdhänta nu med å kändes som dom tog i så mkt så dom skulle råka sticka in den där i tungan på mig. hatar att ta röntgen bilder med för när man biter ihop med den där grejen i munnen skär den ju ner under tungan å det gör as ont! hade iaf på 3 ställen fortfarande början till hål men det var för litet å göra ngt åt. så hon sa att jag skulle köra med tandtråd å köpa nå munskölj så finns det stor chans att det går tillbaka och blir bra. så vart på apoteket å inhandlade de där munsköljet med extra mkt fluor i å nu ska jag börja sköta min tänder. vill verkligen inte borra eller något sånt! har ju aldrig haft något hål å man ska väl försöka låta det förbli så! men jag är ju så jävla bra så direkt när jag kom hem från tandläkaren kasta jag mig i soffan å ställde godispåsen på magen, så tar jag hand om mina tänder ;D

rippen har vart väldigt dryg ikväll, sprungit runt å tryckt med leksaker precis hela tiden å vart hur vild som helst, inte minsta lilla lugna stund. börjar nästan tro att någon gått å hällt ut knark på gångvägarna som han gått å sniffat i sig!
Bjuder på en söt bild på rippen när han var liten :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar