torsdag 5 mars 2009

less


jag hatar att flytta, eller det är kul och flytta men alla förberedelser, allt som måste packas, allt som måste göras, usch vad jobbigt det är. och vilken tid det tar, helt sjukt vad mycket saker man redan hunnit samla på sig, och vad mycket skit som man inte ens kan förstå att man valt att spara en gång i tiden. ser för jävligt ut här inne, och det känns som det är massor kvar att packa, det är ju saker överallt. förstår inte hur vi ska hinna. vi ska ju börja flytta i helgen, allt det viktigaste ska ju med i helgen som man kan leva normalt i lägenheten, för f.r.o.m. lördag sover vi ju där.
skulle ha jobbat idag men sjukanmälde mig igår kväll, jobbade ju igår kväll och det känns att kroppen inte orkar lika mycket längre, hade en väldigt stressig tur, fick kasta mig mellan vårdtagarna och mådde rent utsagt skit hela kvällen efter. min kropp var helt utarbetad kändes det som, vill ju inte att det ska hända mig eller barnet något så valde att stanna hemma och vila ut mig idag. så idag blir en lugn dag och försöka få så mycket klart här hemma som möjligt.

I helgen som var köpte vi bilbarnstol, så nu är alla "stora" saker klara :) det blev en Akta Graco ljusgrå med lite mörkgrått i. 
I måndags var vi hos barnmorskan på mvc igen. Fast jag inte sett eller märkt det så hade som tur magen växt lite grann :) När hon höll på och känna runt på magen så sa hon bara "här är en fot", den var då på vänster sida under revbenen. Det var lite kul :) Så skulle hon känna om huvudet låg neråt, och det gjorde de, även niclas fick känna det :) Helt otroligt att dom kan känna å veta så bra. Jag känner ju självklart jag med, men jag kan ju inte urskilja om det är en fot, hand eller huvud. känner ju bara att det är någon hård grej som sticker ut där :p
Hjärtljuden låg på 148 denna gång, förra gången låg dom på 142 så den kanske var lite livligare denna gång!
Nästa vecka är det helt fullt med saker som händer. Tisdag och fredag är det föräldragrupp för förstföderskor och på torsdagen ska vi på tillväxtkontroll och på ett extra ultraljud för att se att den växer bra. Ska bli riktigt kul att få se skrutten en gång till, hoppas den vill visa könet denna gång, för jag har iaf bestämt att jag vill se, sen får niclas säga vad han vill :p om den vill visa könet så tror jag att jag vill hålla det hemligt för allmänheten, dom får hålla sig några veckor till :) inte långt kvar nu, går ju in i vecka 30 idag, galet vad tiden har gått fort! börjar bli bra nervös nu vill jag lova. usch! kan tänka mig hur nervös niclas kommer vara, han kommer väl svimma av så får jag stå ut med all smärta helt själv :p haha!

nej klockan bara tickar iväg, måste väl sätta igång så man får något gjort! men först ska jag krypa ner till ripton på golvet, han ligger och gosar runt och det såg så mysigt ut :)

2 kommentarer:

  1. :) Va arbetar du med? stackars dej, ett tips innan det är dags för bebben att komma, är att sov så mycket du kan. Man blir ganska trött direkt efter förlossningen.

    SvaraRadera
  2. Jag arbetar i hemtjänsten i stan, så det är mkt springandes hit å dit. Skulle hellre vilja arbeta på ett boende nu, slippa cykla som en dåre mellan alla vårdtagare. Jo det ska jag nog göra, går på havandeskap från 22mars så då blir det mkt vila :) Det värsta är väl att man blir van att få sova så mycket så man blir helt förstörd sen när ungen kommer :p

    SvaraRadera