söndag 3 januari 2010

Lördag varje dag..

Känns det som nu när niclas har semester, man kommer bort sig helt på dagarna och det känns som det är helg varje dag. Lite konstigt för jag går ju typ jämt hemma annars ändå, men då rättar man ju sig efter niclas eftersom han jobbar måndag till fredag.

Antar att någon läste inlägget från igår om att jag har frossat massor, och då kanske dom undrar hur det egentligen gick med det där målet jag satte ungefär 3 veckor innan jul, om att jag skulle gå ner 3kg till nyår.
Är nog fler än jag som trodde att det skulle skita sig?

Det gick faktist väldigt bra till en början, visst jag syndade på helger, men det tycker jag nästan att man ska göra.
När det var en vecka kvar till jul så hade jag gått ner 2kg, asbra eftersom då var det ju 2 veckor kvar till nyår, och då borde jag hinna gå ner 1kg.

Men sen kom man ju till dom där superstressiga dagarna före jul, man flängde runt över allt och hade varken tid eller ork att laga mat när man kom hem. Utan det blev hämtes mat, sena kvällar med godis och sen kom julen och man åt ännu mer onyttig mat..

Sen dess ha man inte varit nyttig det minsta lilla, godis när som helst, pizza och massa onyttigt hela tiden.
Det ledde ju till att det blev ju inga minus 3kg till nyår, lyckades istället gå upp ett av de där 2kg jag gick ner. Så nu ligger jag bara på minus 1kg igen.

Hade inga speciella nyårslöften iår, ingen idé för jag vet att jag inte kan hålla sånt.
Visst, jag har bestämt att jag ska gå ner och försöka få tillbaka min kropp som jag hade för ett par år sedan, men jag tänker inte sätta något mål på hur många kg eller tidpunkt det ska vara klart. Att fixa kroppen tajt betyder mer än att gå ner en massa kg, det är det man ser. Jag kan gå ner 10kg men min mage finns säkert fortfarande där, sladdrig och ful.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar