tisdag 12 januari 2010

Tisdag

Idag har vi inte gjort mycket, tog en ordentlig sovmorron. Länge sen sist vi sov så länge, 10,30 , hihi!

Har varit trött hela dagen, lag mig själv och sov en stund medans Tuva sov. Vet inte vad som är med mig, känner mig trött hela tiden. Somnar nästan direkt om kvällarna när vi sätter oss framför tvn.


Idag fick lill-fis prova på en 8månadersburk, hon är ju 8månader nästa vecka så tror inte direkt det spelar någon roll.
Hon fick iaf en Husmanskost från Nestle.
Men shit vilka bitar det var i den! Stora morotsbitar och hela riskorn, hur hade dom tänkt sig att dom skulle äta det med 2 små framtänder? Gnaga som en liten råtta?

Nej det gillades inte så mycket från Tuvas håll fast jag försökte mosa det lite till.

Men det är verkligen skillnad från olika märken, som HIPP t ex, där är det helt puré'at, lite små bitar borde det väl kunna vara så dom vänjer sig.
Och Semper t ex, där går det från helt puré'at på 4månaders burkar till också ganska stora bitar på 6månaders burkarna.

Nej vi får nog väntalite grann ned 8månadersburkarna, köra lite på Sempers 6månaders ett tag så hon blir lite van.
Kanske till och me prova på att göra mat själv?

2 kommentarer:

  1. :) åh va skönt och sova så länge =) ibland kan de verkligen vara skönt :)

    åh jag minns när alex smakade på sånna burkar =) såå sött :)

    bra med er då? hur gammal har tuva blivit nu då? Kram

    SvaraRadera
  2. Alex har blivit 1 år och 3 månander nu, de går såå fort.. :) Men han kryper gärna.. han vill inte gå så mkt :( önska han lkunde gå hela tiden. men den dagen kommer väl också snart. kram

    SvaraRadera