onsdag 13 januari 2010

Onsdag

Nu börjar jag faktist undra vad det är för fel på mig, är så galet trött hela tiden.
Skulle kunna ligga och sova hela dagen känns det som.

Att Tuva har fått lite dåliga sov-vanor igen gör väl heller inte saken bättre.
Vi lägger henne och hon somnar, sover väl kanske 45minuter och sen vaknar hon och är klar vaken. Och eftersom hon nu kan sätta sig upp i sin säng så gör hon ju gladligen det hela tiden och leker med sina gosedjur. Så hör vi hur hon skrattar och har sig där inne i sovrummet, inte det minsta trött! Sötnos!

Efter lite bråk så somnar hon tillslut iaf, men att hon sen också ska vakna och vara klarpigg, ligga och prata, göra glädjetjut, sätta sig upp och leka med sina gosedjur mitt i natten, kan jag inte förstå att hon orkar? Hon sover ju nästan mindre än mig!
Nej inatt var hon ganska bökig, hoppas hon sover bättre denna natt.


Ida har vi inte gjort speciellt mycket, lekt, busat, städat lite och sen sovit. Jag slumra till en stund på soffan jag med medans hon sov, det var skönt kan jag lova :)
Nu har jag nyligen kommit in efter en promenix med rippen så nu känner man sig som en människa igen.

Hade tänkt att vi skulle ut till Gimo idag, det är ju knutmasso. Men vi skippar det, har ju vart så dåligt de senaste åren. Sen skulle Tuvas sömn bli ännu sämre, kommer hem sent och så sover hon ju i bilen och då kan hon ju inte somna när hon kommer hem.


Har ännu inte gjort någon middag, blir sent idag. Får nog ta och pallra mig in i köket nu, Niclas har tjatat några gånger nu. Det blir iaf pannkakor, länge sen sist :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar