onsdag 6 januari 2010

Otätt barn

Tuva fick bara sova en middag idag eftersom vi hade tänkt försöka lägga henne lite tidigare, så hon kommer in i lite bättre rutiner nu när pappa ska börja jobba igen. Det gick bra, hon fick mat och sen la vi henne på skötbordet för blöjbyte och ombyte till pyjamas.
Såg då att hon var fruktansvärt röd i rumpan, (stackars liten!) så vi skulle låta henne lufta den lite, ligga naken på sängen och mysa lite. Tar henne från skötbordet och sätter mig ner med henne i knät, direkt känner jag hur det blir varmt, hon kissade ner mig.
Nåja, det var väl inge mer med de än att kasta byxorna i tvätten.
Tvättar av henne igen och sen lägger vi oss återigen i sängen för lite rump-luftning och mys.
Vi ligger och leker och grejar en liten stund, blötsligt ser jag en mörk fläck, lyfter på henne och ser att hon kissat ännu en gång, inte så lite heller.
Som tur så vart det bara på pappas sida, tihi!
Börjar bädda av lakanen och lägger henne på skötbordet, efter en liten stund har hon nu även bajsat, och kissat ännu mer på skötbordet, herregud, hur mycket kiss kan det finnas i henne?

Vi tvättar återigen, papppa börjar skura hans madrass och jag underhåller barnet.
Lägger Tuva återigen på sängen medans pappa nu ska föna sin madrass torr.
Mamma går på toaletten och hör hur pappa ropar på att jag måste komma, tror verkligen att han skämtar.
Hon låg på mage i sängen och ligger nu i en hel pöl med kiss, nu på min sida såklart!!!

Helt sjukt hur mycket kiss det kan finnas i ett barn. Såhär ofta brukar hon verkligen inte kissa! Och det var under en rätt kort tid också.
Nöjd var hon iaf och det är ju det som är huvudsaken.

Men ganska roligt iaf, för hon har aldrig tidigare kissat i vår säng under dessa snart 8 månader. Så det var väl på tiden nu, och då tyckte hon väl att hon skulle slå på stort.


Denna kväll blev alltså inte så tidig som vi tänkt oss, och mamma och pappa har inte fått nå mat i sig på hela dagen, förutom den där sena frukosten. Så vi syndar återigen med en pizza och kebabrulle. Man är ju inte direkt så sugen på att ställa sig och laga mat nu, niclas ska ju dessutom upp tidigt imorn..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar