söndag 28 februari 2010

helgen

Oj vad trött och sliten jag är, i förrgår pratade vi om att eventuellt åka till fyrishov och bada idag, men när dagen väl var här så blev det avbokat ganska snabbt. Hoppas på att försöka komma iväg dit med syster i veckan istället :)
Nåja, ska försöka berätta lite snabbt vad helgen bjudit på, sen blir det soffan och under filten medans Tuvis sover!

I fredags kväll kom Angelica hit, vi hade en mysig hemma kväll och drack lite vin (eller ja, det blev 1 flaska i var, så rund om fötterna blev man!), vi kollade film, käkade snask och pratade massa gamla minnen. Sjukt kul man hade när man var yngre, och shit så mycket man hunnit med ändå, massor av galna kvällar!
Runt 00,00 gick hon hem då hon var tvungen att försöka få lite sömn eftersom hon skulle jobba dagen efter.


Igår, lördag var vi på kalas på dagen och blev bjudna på massa god mat. Innan kalaset åkte vi till Nallen's och köpte en ny stol till Tuva, en sån som mat sätter fast på bordet. Tänkte att det är skönt att kunna ha en stol som man lätt kan ta med när man ska till folk som inte har barn och inte har någon barnstol. Den fungerade super och Tuva satt så fint och dinglade med benen i luften!

Efter kalaset var det bara snabbt hem och byta om och göra sig i ordning för att sen åka vidare till Fredrik och Alexandra. Där var även Stoffe och Sophie, eftersom vi skulle ta med Sophie ut på premiär utgången!
Kvällen vart lyckad och självklart super kul!

Även om man råkade träffa på världens idiot..
När jag och Petra skulle gå från Saluhallen träffade vi på en kille som gick och pratade med oss.
Efter ett tag förändrades han, vägrade låta mig vara, vägrade förstå att jag hade barn och var förlovad. Jag sa ifrån hur många gånger som helst men han bara stod och skrek och sa att jag ljög hela tiden. Tillslut blir jag så arg och ger honom en örfil.
Han blir tokig och springer efter mig och skriker och ska på mig, några människor får gå emellan. Jag får panik och blir livrädd men vi lyckades bli av med honom efter ett tag. Pratade med några poliser senare och dom var super snälla och uppmana mig om att nästa gång skulle jag knäat honom istället :p
Och självklart, tror ni inte det var en utlänning?

1 kommentar:

  1. SFI=Svenska för invandrare, hade nog inte den killen lärt sig så mycke som han borde, att förstå när Du säger ifrån. Igraine....lurt med främlingar

    SvaraRadera