torsdag 25 februari 2010

torsdag - full dag

Idag känns det som vi fart och flängt överallt, fast vi egentligen inte har vart på så många ställen. Sjukt trött och slut är jag iaf och vi blev klara väldigt sent..


Dagen började strax efter 7, tar upp Tuva, vi leker lite, jag diskar, klär på henne, ger henne mat, dammsuger och städar undan lite. Strax före 10,00 åker hon ner i sängen på en liten lur, då passar jag på att ta mig en dusch och göra mig i ordning. Sen är det ju så klart dags för mitt dagliga behov, våra bästa år. När det väl är slut kommer syster och Max hit. Vi lagar lite lunch och även Niclas kommer hem och äter med oss. Max råkar somna i Tuvis säng och efter någon timme så är vi äntligen klara och kommer iväg.

Första stoppet var ö&b. På vägen dit ringer min telefon, det står dolt nummer och jag svarar, när dom säger vart dom ringer ifrån (akademiska sjukhuset) tittar jag till på syrran och jag tror hjärtat slutar slå för några sekunder, haha! Galet rädd blev jag. Och hon hade väl heller inga bra besked att komma med. Som jag har gått och väntat och oroat mig här i flera veckors tid på att få ett svar. Något vidare svar fick jag inte heller, utan jag kommer bli kallad för yttligare prover och tester, känns lite sisådär..
Hoppas verkligen att det blir snarast jag får en tid och jag slipper vänta lika länge igen, för det är fan inte kul att gå runt såhär ovetandes..


Nåja, väl inne på ö&b plockar vi på oss det vi ska, när vi väl står vid kassan och jag drar kortet så slår det mig, jag har ju fan inga pengar på kortet, har glömt sätta över! Får panik och skäms som fan men som tur hade jag syrran med mig som var så snäll och betalade, haha!

När vi var klara där åker vi mot Niclas, som tur har man ju en pojkvän med pengar så åkte dit och hämtade upp hans kort, haha! Sen vidare hem till syrran och hämtade jocke som skulle följa med oss på Gränby C.

På gränby tillbringade vi ett antal timmar, kändes som man inte köpte så mycket, som man glömde massor, men ändå var det fleeera kassar. Men vi fick med oss 4 barnböcker hem från bokrean, lite kläder och lite mat :)

Nu på kvällen så har syster och Max varit här medans jocke var och tittade på hockey, vi fick ett otroligt fika sug och åkte till årsta hallen och handlade på oss en hel del, en aningens för mycket också, hehe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar