lördag 6 februari 2010

seg lördag

Den här dagen har känts sjukt lång, otroligt seg dessutom. Har varit trött hela dagen, känt mig nyvaken hela tiden.
Lillan vaknade ju inatt när vi skulle lägga oss runt 01,30 tiden, vi båda var helt utslagna medans hon var heeelt piggelin. Vi båda höll på att bli tokiga eftersom vi var så trötta :p Niclas gick upp med henne så hon fick leka en stund men sen kom han på sig själv sitta och somna så då provade dom att lägga sig igen och tillslut så somnade hon iaf :)
Vaknade dock vid 8,00 imorse och var lika piggelin då, förstår inte hur hon orkar, en annan behöver ju nästan mer sömn en henne!

Så idag har det inte gjorts mycket här, vart en riktig hemma mys dag :)
Syrran kom över på eftermiddagen och plockade upp mig så åkte vi och solade, det behövdes och var underbart skönt!
Efter det åkte vi och handlade lite och jag köpte även lite hårfärg, la i en lite ljusare färg, vart faktist helt okey tycker jag?!
Vart lite mer min naturliga hårfärg.

Sen här på kvällen har vi bara gjort lite mat, kollat på melodifestivalen och kollade även sen på Dante's Peak. Gjorde en efterrätt som syrran rekomenderade men måste säga att jag var faktist inte så förtjust i den, vet inte, jag kanske hade på lite för mycket choklad? Blev väldigt illamående iaf!



Igår kväll/inatt när jag gick sista prommisen med rippen var jag med om en väldigt otrevlig upplevelse. Casper var fortfarande ute så han följde med runt på promenaden precis som han brukar.
Ungefär 50meter bakom oss går det även en annan med hund, verkar som dom ska gå och möta några andra för efter ett tag ser jag några komma emot oss som skriker åt personen bakom oss att släppa hunden.
Hon gör det, och hunden får syn på Casper. Hunden blir tokig, jagar Casper runt runt till Casper får panik och klättrar väldigt högt upp i ett träd i panik.
Jag skriker i panik åt dom att det är min katt hunden jagar.
Dom ignorerar mig, skiter fullständigt i att jag skriker åt dom. Jag rusar i full fart fram till trädet där Casper klättrat upp i och hunden står kvar nedanför.

Efter ett tag tror jag att dom kallar på hunden lite lätt.
Den kommer väl till dom och dom möter varandra och står typ max 5meter ifrån mig och pratar medans jag står och försöker locka på Casper och få ner honom.
Dom har fortfarande inte sagt ett ljud till mig, inte ens tittat på mig och hunden är fortfarande lös.
Hunden får se Ripton och springer i full fart till han, springer runt oss och på Ripton titt som tätt.
Nu blir jag arg och skriker åt dom Kan ni koppla hunden?
Efter ett tag går dom väl fram mot hunden som är på Ripton, säger åt den att komma, den tittar väl på dom och sen fortsätter springa på oss.
Dom tar väl sen tag lite lätt i hunden, säger fot åt den, går förbi mig och går sin väg.

Under Hela denna stund, ignorerar dom mig totalt.
Ber inte om ursäkt, tittar inte ens på mig, säger typ inte ens åt hunden och det tar en jävla tid innan dom ens bryr sig.

Visst dom kanske inte visste att Casper var där och att hunden skulle jaga honom.
Men för det första så får man inte ens ha hundar lösa och dom kan väl förihelvete ingripa, säga åt hunden ordentligt, koppla den, och be om ursäkt?!!


Och dom kopplar den inte alls, fast detta har hänt och jag har bett dom att koppla hunden så går dom bara sin väg och har den fortfarande okopplad.

Nej jag blir så jävla arg och lessen. Går hem och berättar för Niclas, han blir arg och säger att han ska gå ut och se om han ser dom för att säga åt dom.
När han kommer ut på gatan är dom typ precis utanför vårat hus.
Han går fram till dom och frågar om dom haft sin hund lös, om den har jagat en katt och sprungit på en tollare (våran hund).
Dom förnekar allt.
Han blir tvungen att säga till dom flera gånger att han vet att detta har hänt.
Efter ett tag får dom väl fram några ord om att det har hänt.
Niclas blir väl arg och säger att man inte ens får ha hundar lösa och ser han det hända en gång till så ja, jag vet inte!
Dom blir skit arga, slänger ur sig det ena och det andra och bara för att säga något får dom ur sig att man inte ens får ha katter lösa?! haha, nänä?


Får hoppas att man slipper träffa på dom igen, var ju inte så kul direkt..

2 kommentarer:

  1. Idioter! Försök att inte ta åt dig eller låta dig skrämmas.

    SvaraRadera
  2. sjuka jävlar rent ur sagt.. kul att håret vart bra iaf! Härligt =)

    SvaraRadera