tisdag 23 februari 2010

Sjukstugan

Här har vi inte haft mycket energi de senaste dagarna.
Det började i onsdags efter lunch med Tuva, hon kräktes och kräktes.
På fredagen kom Niclas hem från jobbet och han hade också blivit magsjuk.

Jag var sjukt förvånad över att jag inte blivit smittad. Mitt immunförsvar är inte direkt känt för att vara starkt och jag brukar bli sjuk hur lätt som helst.
Men jag kände mig galet pigg och hade tänkt kilat iväg på en fest på lördags kvällen om Niclas kände sig hyffsat pigg.

Men självklart, runt 18-19 tiden på lördags kvällen var det även dags för mig.
Kände hur det började vända sig i magen. Tänkte inte så mycket på det, utan vi lagade super god mat.
När det väl var dags för att sätta sig vid bordet var min aptit borta och jag började känna mig illamående. Tvingade i mig lite kött och sen var det kört.
Spydde som en räv hela kvällen och natten och mådde verkligen skit.
Låg helt sängliggandes, låg med både filt och täcke med frös så jag skakade. Hann lägga mig i sängen, dricka några munnar vatten och sen var det bara att kuta till toan igen.
Fick sitta på toan med en hink i knät samtidigt.

Nej fyfan för magsjuka! Trodde fan nästan jag skulle dö där på natten, tänkte nästan ringa akuten flera gånger om, haha!

Men nu mår vi alla bättre iaf.
Niclas är och jobbar idag, ingen har kräkts. Ingen av oss har väl ingen vidare aptit. Tuvis är väl lite extra kinkig fortfarande och en annan mår illa till och från.
Men det känns nästan också som man hamnar i en ond cirkel.

Man är hungrig, men är inte ett dugg sugen och mår illa när man äter. Och när man inte äter mår man ännu mer illa..




Nej efter att man vart med om det här så är man ju inge vidare sugen på att sätta Tuva på dagis, då lär man ju vara sjuk stup i kvarten..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar