torsdag 18 februari 2010

torsdag - sjukdag & mysdag




Idag har ju inte gjort många knop här hemma..

Natten vart iaf lugn och fri från kräka så det var väldigt skönt! Hon vaknade inte ens och var hungrig!
Vi vaknade som vanligt strax före 08,00 imorse och hon var lika pigg och glad som hon alltid brukar vara.
Runt 09,00 fick hon lite välling som hon brukar och hon åt upp nästan allting. Sen sov hon några timmar, och väl vid lunch hade hon tappat aptiten igen, provade flera rätter men allt åkte ut ur munnen på henne. Gav henne lite bröd och fick i henne ytterst lite. Lite senare tänkte jag prova med välling, för det brukar ju alltid gå i, men hon drack bara 20ml.
Sen var hon super seg, vi har suttit och små lekt lite på golvet, sen satt vi oss i soffan och myste. Hon fastnade i mitt knä framför tvn, satt helt förstenad och var så lugn och mysig.
Jag slog på en nalle puh film och efter ett tag slocknade hon i min famn i 30-45min, super mysigt :) Inte ofta det händer numera!

När hon väl vaknade skulle jag försöka få i henne lite mellis, gav henne lite fruktpure och fick i henne lite grann.
Inge mer med det, och sen satt hon och lekte på golvet. Kryper ut i hallen och hon blir lessen. Går då ut till henne, hinner väl sitta vid henne i bara någon sekund och sen kommer världens kräkanfall igen :(
Antagligen blev hon väldigt illamående och blev lessen för de.

Hon har inte kräkts nått mer idag, men vi har inte fått i henne mycket att äta vill jag lova, nästan ingenting.
Hon har varit så himla lugn och mysig hela eftermiddagen och det märks verkligen att hon inte är frisk.


Nu sover hon iaf som en stock, hoppas att morgondagen bjuder på lite mera aptit hos lilltjejen.

Synd bara att denna magsjuka skulle komma just nu. Vi som hade planer att komma på fredagsmys hos fredrik och alexandra imorgon.
Men det får vi tyvärr ta igen någon annan dag..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar