onsdag 10 februari 2010

trött morsa

Nu känns det att vi gick upp tidigt idag, känner mig helt slut i hela kroppen.


Jobbade ju igår kväll, kom hem strax före 22,00 och när jag skulle plocka ur jobbväskan såg jag att jag hade råkat få mig mig en vårdtagares dosett hem, blev riktigt rädd och stressad, men kom sen på att "den" inte skulle behöva den förrens nu ikväll, så jag ringde bara kontoret och sa att jag skulle komma in med den idag under dagen.

Men till idag, vaknade när Niclas gick upp imorse och kände mig väldigt pigg. Flög då upp ur sängen, skyndade mig att packa ordning skötväskan och sen in i duschen innan Tuva skulle hinna vakna. Tänkte att vi kunde gå till öppna förskolan för nu var det verkligen länge sen vi var där, före jul var ju senast!
Så vi skyndade oss, Tuva vaknade efter en liten stund, upp och klä på henne, ge henne en flaska välling och sen knatade vi iväg till öppna förskolan.

Var inte så mycket folk där när vi kom dit, lugn och skön stämning, droppade in några titt som tätt men vart inte sådär jätte mycket folk som det ibland kunde bli på bäbisträffarna som vi gick på förr, nu går vi ju i 0-1års gruppen och då är det till och med 2 träffar i veckan, kanske därför det var mindre folk idag.

Iallafall, en liten tjej som snart fyllde 1år fastnade lite för Tuvis, hon kröp fram till Tuva, satt sig brevid henne och plockade fram massa leksaker och gav till Tuvis, så sött!
Tuva blev heelt fashinerad, man såg hur det bara lyste i hennes ögon och hon ville peta på den äldre tjejen och bara log mot henne. Söt unge!

Vi sjöng lite, massa nya sånger, var inte många jag kunde, hehe. Barnen fick leka massor, och så såg vi att några gick med sånna där lära gå vagnar, jag har helt glömt bort dom, tänkt att Tuvis vart för liten. Men nej, vi testade på en sån och lillan knatade på för fullt!
Så när vi kom hem tog vi även upp våran, men då blev hon lite mer rädd och mammig, och ville att vi skulle tro att hon inte kunde verkade det som, pappa hade ju inte sett så då kunde han ju inte veta att hon kunde, haha! Men några steg gick hon, men inte alls som på öppna förskolan!


Efter öppna förksolan gick vi vidare och pulsade fram i massa modd på gångvägar och trottarer och gick ner till mitt jobb och lämnade dosetten.
Kan dom inte ploga bättre? Visst om man bara ska gå så går det ju bra, men om man ska cykla eller som jag gå med barnvagn är det väldigt jobbigt på vissa ställen.

Efter vi vart på mitt jobb gick vi vidare till pappas jobb. Plockade upp pappa och tog bilen och åkte och fixade lite lampor som behövdes bytas på bilen för den skulle sen besiktigas på eftermiddagen. Åkte sedan hem och åt lite sen lunch tillsammans innan pappa skulle åka och jobba igen.

Tuvis la sig för att sova sen middag sen, och morsan skulle slå på en film, men det tog inte många minuter innan även jag slocknade.


Nu på kvällen har vi inte gjort så mycket, Niclas och jag har fått noja på Ben & Jerry så han åkte och köpte det, lär väl inte bli någe Beach 2010 iallafall...

Vi har sett klart på nya Beck, I stormens öga. Och nu ska vi se på Road Trip, Beer pong.
Om jag känner mig rätt, så kommer det inte dröja så länge innan jag börjar somna..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar