tisdag 7 februari 2012

Piller-lisa

Idag kände jag mig som en liten piller-lisa! Först sprang jag ner till Apoteket och köpte koffein tabletter för jag höll allvarligt på att somna, kan inte fortsätta dricka powerking, så onyttigt och dyrt!
Tabletterna hjälpte lite lite grann, vågade inte ta fler eftersom sist gjorde det började jag spy av de!

Men sen, gav jag upp, ringde vårdcentralen, hade så jävla ont i min tåled (med artrosen). Visserligen har jag haft det länge med nu orkade jag inte mer, det bara pulserade smärta hela tiden och det blir så grymt påfrestande.
Så jag ringde dit, fick prata med en sköterska som sa att så ska jag absolut inte ha det! Så hon rekommenderade mig att köpa en stark smärtstillande inflammatorisk medicin som var receptfri, skulle prova den och oavsett om den hjälpte eller ej skulle jag höra av mig för att lägga upp en plan över hur vi ska gå till väga! Så jag sprang ner till Apoteket igen, kom upp på kontoret och tog en tablett direkt. Började sedan läsa på bipacksedeln och där står det att med min magsjukdom får jag absolut inte äta de!! Bra där!! Jag som redan hade tagit en tablett med.
Så blir till att ringa vårdcentralen imorn igen så får dom fixa något annat.

Sen har jag ju alla mina andra piller.. Föll ner en aning ikväll och eftersom den medicinen inte hjälper så väl så "överdoserade" jag lite, och vips, efter Max 10min släppte trycker över bröstet och jag känner mig nästan fri som en fågel :) vet inte om man blir resistent mot den efter ett tag för i början tyckte jag den hjälpte efter vanlig dos.



Så nu sitter jag här, med en pulserande jävla värk i tån men börjar som tur bli lite små trött av tabletterna.. Så nu blir det varm nyponsoppa med glass, kvällsmys för mig själv :)


Oj vad det är kändes som ett fjortisinlägg? :p usch på mig :)
Bättre de än depp iaf!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar