onsdag 29 februari 2012

jag hade rätt..

Om magsjukan!
Jag kände ju mig lite risig igår. När klockan blir mot 23 så börjar Tuva springa upp och vill olika saker hela tiden. Hon vill ha dittan och dattan, vi ska göra si och vi ska göra så och hon säger att hon är sjuuuuk. Efter om och men fick jag i säng henne. När klockan slår runt 00 hör jag något konstigt, sen blir det ilvrål, hysterigråt och skrik efter mamma.
- Yes, hon hade spytt ner hela sig och sängen.
Det var bara att klä om både säng och henne och tvätta av. Hon verkade må bättre och ville sova.
Jag gick och la mig.. vaknade vid 01,30 igen av samma sak.
-Yes, samma visa igen.
Bara att kasta allt i tvätten igen.
Som tur hade hon lyckats hålla bort täcket båda gångerna så det klarade sig som tur.
Vi gick och sov igen båda två. Vaknade vid 03 igen....
-samma sak igen!!!!
Nu var jag helt slut kan jag lova! Och tror ni inte hon hade spytt ner täcket nu?!
Så det blev till att sova med dubbla filtar för stackarn.
Som tur var det sista kräkan. Sen som vi gott till 07,00.
Hon har inte spytt något mer under dagen, men hon har haft 39graders feber, varit väldigt hängig till och från och knappt ätit ett dugg.
Trots detta så kom fina syster hit med barnen och piggade upp oss. Dom är inte rädda för smitta dom :)
Så fast det varit sjukdom här så har vi haft en urmysig dag och det har uppskattats av oss allihopa :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar