måndag 13 februari 2012

Måndagen

Måndag idag.. Blir lätt att man kommer lite fel på dagar när man går här hemma. Tuva fick iaf vara vara hemma med mig idag. Hon är lite förkyld och nyser massor och så ville hon helt enkelt bara vara hemma med mig.. Så då fick hon det :)

Och vi har inte gjort många knop kan jag lova! Jag är så trött hela tiden numera så pendlar mycket mellan säng och soffa.. Tar ett varv med dammsugarn emellanåt, går och handlar när det behövs osv..

Idag vaknade fröken 08,00. Vi myste först i sängen och sen ville hon se teletubbies. Jag låg och surfade i sängen då, men efter ett tag måste jag slumrat till för jag vaknar av att hon står bredvid och ropar mig i örat.
Resterande av dagen har vi myst i soffan.. Rivit till och sedan städat på hennes rum, ätit mängder med riskakor och nu på kvällen tog vi en liten promenad till Lidl. Handlade bl a apelsiner som hon är helt galen i.

Nu står middagen på spisen.. Idag väntas currykycklinggryta med potäter.
Hon som förut ratade alla sortes kött, älskar det numera så det är kul att man slipper äta själv nu för tiden :p


Glömde säga tidigare.. Mamma/mormor var förbi i lördags med. Hade med sig massa gamla leksaker från mig och sen kom hon förbi med en gardinstång som hon vart och köpt! Tack :)

Fast jag bott här i 3månader hade jag fortfarande inte fått upp några gardiner på Tuvas rum.
Det blir ju så.. Gör man det inte på en gång så lär man sig leva med det och man ser inte vad som fattas eller som ser hemskt ut.
Men nu är det stången iaf uppsatt och gardiner sitter på, mycket mer hemtrevligt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar