torsdag 17 december 2009

Baking gånger tisdag och onsdag

Hade ganska fullt upp igår se det blev aldrig någon bloggning.

Var ju iaf barnvakt åt max i tisdags till igår. det gick super bra :) På tisdags kvällen bakade vi lite, det blev chokladmuffins med gräddkola i, dom blev super goda! Har ju skaffat en sån där muffinsplåt och då blir dom ju toppiga och fina.



Bakade för att jag hade tänkt att vi skulle gå över och ge några till Niclas farmor. Nämligen för att för typ 2år sedan, om inte ännu längre sen, så hade vi bakat sånna här och hade med sånna till henne då. Och hon blev stormförtjust i dom och pratar om dom varenda gång vi är där :) Så då tänkte vi överraska henne med sånna igen!

Det blev inte så jätte många på en sats, så då tänkte jag att jag skulle göra en till sats igår kväll, fick även för mig att göra knäck.
När jag bakade muffinsen så glömde jag ugnen på snabbläge så dom blev brända på toppen, och knäcken, ja den stog och koka och koka och blev aldrig nå fastare, men rätt vare är när jag tittar till den så har den blivit jätte tjock. Så när man sen har haft upp dom i formarna och den stelnat så är den super hård, inge god alls.
Så allt blev misslyckat igår! Tänkte ge mig på ett nytt försök på knäcken idag. Har bara gjort de en gång tidigare och då blev den nästan för mjuk, och denna gång för hård. Typiskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar