onsdag 2 december 2009

Onsdag

Idag har vi gjort mycket och det känns som en väldigt lång dag, men också väldigt mysig och trevlig!

Började dagen med att gå upp vid tuppen, klockan 7 närmare sagt. Kändes ganska tungt eftersom Tuva legat klar vaken och grejat mellan typ 03,00-06,00.
Skulle ju vaccinera Tuva idag vid 9 på BVC och före det skulle jag skjussa mamma till akkis.
Blev lite sena och kom till BVC vid 10, fick väl sitta och vänta i 3min kanske innan vi fick komma in. Lite skillnad från när en annan skulle vaccinera sig, men dom måste väl ha liiiite bättre rutin när det gäller dessa små, kan ju inte stå och vänta i evigheter.
Vaccineringen gick bra iaf, visst blev hon lessen men det varade inte länge.
Sen åke vi hem, Tuva fick lite lunch och ny blöja och sen promenerade vi från syrran till gränby centrum, skulle träffa Alexandra och Neija, skulle shoppa lite och äta lunch.
Vart en supertrevlig dag tillsammans, måste ta och börja ses mera tycker jag :)
Bestämde att vi troligtvis ska till Öppna förskolan på måndag, då på Heidemstam istället eftersom Alexandra var upptagen på onsdagen.
Hittade iaf en hel del på gränby, köpte 2par strumpbyxor, 3stycker bodysar, en tomte klänning, tomtestrumpor, en jätte stor kaningosedjur som Tuva ska få i julklapp (hon har en likadan fast mindre, supercoola är dom!), köpte även en advetljusstake för dyra lappen, vääääldigt dyra lappen. Men fin och väldigt ovanlig var den :) Kan lägga upp bilder senare!

Åkte sedan hem till syrran igen och här blev det pepparkaksbak idag igen. Tuva var lite tagen från sprutan och somnade och sov ett par timmar nu på kvällen. Nu är hon vaken igen och väldigt kinkig och ser inte ut att må så jätte bra. Hon har iaf fått alvedon så vi kan inte göra så mycket mer. Hoppas bara hon inte blir sämre.

Vi (jag, emma, niclas) har nyss ätit en nachos tallrik, supergott! Sitter och glor på arga snickaren och snart blire även grey´s

1 kommentar:

  1. Jaaa, mer bilder vill jag se!! :) Du har blivit bättre på att uppdatera än mig. Försöker tvinga Patric att fixa min blogg så jag kan börja igen men han är seg. :)

    SvaraRadera