tisdag 16 november 2010

Ang. tatueringen

Som ni såg så tatuerade jag mig igår.
Har länge velat gjort detta för jag har tyckt att texten Tuva som jag gjorde för lite mer än 1år sedan har känts lite för ensam och enkel, har känts som den inte vart färdig liksom.
Men jag har absolut inte vetat vad jag ska ha gjort, bara på ett ungefär.
Jag har heller inte ansett att jag/vi har haft råd att lägga pengar på detta så därför har det heller inte blivit gjort.

Men nu, i fredags så bestämde vi oss för att vi hade råd, att lägga pengar på detta nu och det blev en form av en julklapp till oss båda i förskott. För Niclas tatuerade sig också, kan lägga upp en bild på det sen!

Iaf, det blev en riktigt inpulsgrej. Vi har en ganska nyöppnad tatueringsstudio tvärs över gatan här hemma hos oss. Så vi gick ner och hörde lite i fredags på dagen och bestämde att vi skulle komma ner lite senare igen.
Jag blev astaggad och ville göra det typ nyss.
Vi gick hem och började kika lite, jag hade ju fortfarande ingen aning om vad jag ville göra.
Men sen hittade jag ett ungefär av vad jag ville ha. La över det på usb-minnet och senare gick vi ned och visade vad vi ville ha.
Jag hoppades på att han skulle kunna "göra om" mitt och fixa det snyggt så det skulle passa på min arm. Och han skulle skissa lite till mig och försöka fixa nått.
Han brukade ha en vänte tid på 1-2 veckor men som tur hade han en lucka idag, tisdag. Han frågade först om vi kunde igår måndag men eftersom jag skulle jobba då så gick det inte, så det skulle blir idag, tisdag kväll.
Dagarna gick och Tuva blev bara sjukare och sjukare vilket resulterade i att hon var hemma från dagis igår och jag var hemma och vabbade.
När Niclas väl kom hem på kvällen var jag galet sugen på att tatuera mig nu. Han hade ju sagt att han hade tid idag (måndag) så jag bad Niclas ringa och höra och vi fick byta från tisdag till måndag istället. Och ja, det fick vi :)

Så allt var verkligen inpuls, men oj vad nöjda vi är :)
Men sjuuuuuukt ont gjorde det. Trodde jag skulle dö där ett tag, haha!


Och jag kan verkligen rekomenadera er att tatuera er där om ni vill tatuera er! Han är as trevlig, shysst, lätt att handskas med, sjukt bra priser och man blir galet nöjd :)
Han heter David Hoffner och han hemsida är http://tattoouppsala.se/.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar