tisdag 2 november 2010

Tisdag - andra dagen på dagis!

Tisdag och andra inskolningsdagen!
Lika som igår hade hon jätte kul! Lämnar oss jätte mkt och leker med andra, men sen efter ett tag när hon vart "borta" en stund kommer hon till oss och är mammig och pappig.
När det var dags för lunch idag tänkte vi att hon skulle vara utan oss, i hopp om att hon skulle äta lite bättre än igår. Så vi går iväg en stund och när vi kommer tillbaka ser och hör jag hur hon skriker, är arg och vill inte äta. Hon är även lite ledsen så jag kan inte hålla mig utan går in till henne. Och som jag trodde så hade ju den kräsna ungen typ inte ätit ett dugg! Men när jag kommer så får jag i henne ett par köttbullar iaf, makaronerna ratar hon helt!
Usch sånt här tycker jag är jobbigt.. För tänk om hon inte kommer äta, då kommer hon ju gå hungrig hela dagen!

Imorn ska jag va med henne själv och så får vi återigen prova låta henne äta utan mig. Sen ska vi prova låta henne sova middag där med, så det ska bli kul och se hur det går!
Jag har redan ångest! Jag vill ju vara med mitt barn hela tiden! Usch, det här kommer bli jobbigt!

Vi hade iaf en lagom trött dotter när vi kom hem :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar