söndag 28 november 2010

Söndag kväll

Här har de inte hänt mycket och kommer heller inte göra det nu. Jag har legat i sängen typ hela dagen, om jag inte legat där har jag legat i soffan. Har gått med runt i mina "sovkläder" hela dagen och inte klätt på mig ett dugg förutom ett par mjukisar när jag frös.
Jag är så jäkla förkyld alltså! Fy vad jag hatar förkylningar! Igår kväll var jag så sjukt hes, tror aldrig jag vart så hes Trodde jag höll på att tappa rösten där ett tag. Skulle ju ha jobbat ikväll men det gjorde jag ju såklart inte! Fick knappt fram nått ord när jag ringde och sjukanmälde mig. Jag lät väl typ som en 14årig kille i målbrottet som viskade eller nått, haha!
Nej fy.. jag hoppas verkligen det inte är nå långdraget! Det värsta är ju att Tuva har blivit sämre igen, så nu har jag smittat henne med. När hon äntligen började bli bra så blev hon sjukt igen. Hostar som vanligt och snoren rinner som bara den. Dessutom är Niclas också dålig. Hostar så han håller på att kräkas emellanåt!


Har nyligen betalat räkningarna för denna månad. Och det var en hel del! Det är ju inte direkt gratis att ha ett barn gå på dagis. Vilket jag tycker det borde vara. Okej, maten skulle man kunna betala för men sen borde det vara gratis tycker jag. Skolan är ju det?
1000kr för att ha ungen gå antingen 2 dagar eller 20dagar i månaden på dagis tycker jag är galet! Men men, så är det och det är bara att gilla läget :)

Imorn blir en hemma dag för både mig och Tuva eftersom vi är sjuka. Får se hur Niclas mår, om han jobbar eller om han också blir hemma!
Nu ska jag lägga mig och kurera mig igen. Man kan verkligen sova hur mycket som helst när man är sjuk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar