onsdag 17 november 2010

Onsdag

Hemma med lillsnuttan idag med. Men känns som det kanske börjar blir på bättringsvägen! Visst hon snorar och hostar lika mycket men hon har inte haft 40°c feber sen igår kväll. Det har legat på runt 38°c idag så hoppas det håller sig så och inte går upp nå mer!
Hostmedicinen som vi fick utskrivet till henne trodde vi aldrig att vi skulle få i henne. Alla vet ju hur äckligt det smakar?
Så när jag öppnad flaskan och skulle lukta på det. Och blev förvånad! För det var inte den där traditionella host-medicin-lukten. Det luktade mycket godare!
Så när vi väl skulle prova ge henne det gapade hon stort och svalde allt :O :)

Men sen när det väl var dags för mig att ge henne det imorse igen gick det inte lika bra.. fick i henne lite men långt ifrån så mycket hon skulle ha. Hon bara puttade bort det hela tiden. Och det är ju ingen idé att försöka tvinga i henne det för då kommer hon ju se det som nått dåligt och aldrig mer vilja ta det.
Men på lunchen däremot så fick vi i henne lite mer och då klappade hon händerna så stolt för sig själv för hon vart så duktig, sötsnuttan!

Som tur står det att hon ska ta det 1-3 ggr/dag så då om vi ger henne 3ggr/dag så lär hon ju få i sig tillräckligt mycket iaf!
Jag sitter och precis ha tagit en dusch och ska alldeles strax göra mig iordning och sen göra middag.
Man blir så slapp, lat och bekväm när man går hemma hela dagar.. gör sig iordning först på kvällen, det känns ju ganska onödigt :p
Men jag har iaf vart lite duktig idag! Vikt massa tvätt, dammsugit noga och dammtorkat lite här och var.

Efter middagen kommer Angelica hit och vi ska ta oss upp på Gränby c en sväng. Vi hade bestämt träff men vi behöver verkligen handla, har skjutit upp på det nu när Tuva vart sjuk. Så då är Angelica så snäll och följer med mig medan Niclas är hemma med Tuva. Sen ska jag kika lite på julklappar och handla iaf 1 åt Tuvis!


Sen var ju inte kändisen med på nyheterna igår så det är ikväll. Så alla uppsalabor.. tv4 lokala nyheter ikväll 18,30 eller 22,00, kika då om ni vill, haha!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar