onsdag 10 november 2010

Första snön - kaos som vanligt!

Såhär trevligt hade jag det på jobbet igår!
Började 13,00 lagom tills det hade börjat snöa och slutade 21,30.
Snöstorm och kaos under hela dagen och kvällen!
När första snön kommer brukar det ju alltid bli kaos men denna gång kom det ju inte så lite snö heller, blåste som fan gjorde det med!
Usch, men det gick bra ändå! Slog inte på någon vurpa iaf :)
Men det var ju inte lätt att komma fram! Hade med mig cykeln hela tiden men det var ju inte på många ställen det gick att cykla på. Så på vissa ställen höll jag på att bli galen på cykel-fan! Var så tröck och mycket snö så jag höll på att bli tokig, haha!

Fast det värsta var när jag skulle hem.. tog en bra stund fast jag cyklade hela vägen.
hade motvind precis hela vägen hem och fy vad ont det gjorde! Nålar i hela ansiktet! Snöade så himla mycket och blåste rätt i ansiktet så såg typ inte ett skit, och när man väl försökte se så fick man snöflingor i hela ögonen och det gjorde sjukt ont! Ögonen var helt rödsprängda när jag kom hem och ville bara böla, haha!




det kom lätt 15-20 cm snö under tiden jag jobbade!
Idag när jag vakna var det så ljust och fint ute och så mysigt med all snö! Fick sån julkänsla och vill julpynta nyss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar