onsdag 24 november 2010

Onsdag

Vet inte riktigt vad jag ska skriva idag. Inget speciellt som hänt idag!
Dagen började med en fin sovmorgon, vaknade i panik 10,20 haha! Jag hade ju i för sig vart vaken när Niclas vart uppe och Tuva vaknade när Niclas gick upp. Då satt hon och pratade i sängen och gissa med vem?
Jo Pumba, jäkla katt! Hoppas inte han hade vart där i länge. Katterna får verkligen inte varken vara i sängen, på skötbordet vagnen eller liknande.
Så han åkte ur sängen illa kvickt och Tuva fick napp och snutt och sov sedan vidare till 10,20.
Sen efter det har vi hållit oss inne hela dagen. Fanns verkligen ingen anledning till att gå ut i detta oväder! Hade tänkt att vi skulle åkt och gjort det vanliga vecko-handlingen men kontot ville inte detsamma så det får bli imorn istället.. haha!

På förmiddagen badade Tuva i sin balja.. och jag går in i köket och ska göra en grej bara och så hör jag hur hon stånkar. Hm, hoppas inte hon gör det jag tror tänkte jag!
Men jo, hon hade bajsat i vattnet. Länge sen hon gjorde det nu och det är ju inte så trevligt att hon gör det nu när hon börjar bli så stor!
Sen har jag tvättat alla fönster på insidan från kattnosar, hundnosar och barnhänder.
Och nu på kvällen skickade jag ner Niclas i källaren för att hämta upp lite julsaker. Så jag tjuvstartade lite med julpynt ikväll. Har i för sig bara bytt gardiner i vardagsrummet och ställt dit vår ljuspyramid (?) i fönstret.
Sen hängde jag upp några kulor i köksfönstret och ställde dit en ljusstake, men jag har inte vågat tända den. Haha, då tror väl folk att jag är galen.
Men jag jobbar både fredag, lördag, söndag så då kommer jag ju inte hinna! Så ska försöka pynta lite mer imorn. Tror dock inte jag byter gardiner någon annan stans.. har inga som passar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar