måndag 8 november 2010

Måndag - andra inskolningsveckan

Det blir mycket dagis nu för tiden, men det är ju just det mitt liv rör sig om just nu :)
Idag var det måndag igen vilket innebar Tuvas andra inskolningsvecka! I fredags lämnades hon ju själv direkt på morgonen så vi körde på lika idag. Skulle åter igen komma tillbaka vid 12,30 och hämta henne.
När jag kom dit så sov hon fortfarande så jag fick sitta och vänta en liten stund.
Efter ett tag kommer hennes fröken med henne och då hade dom legat i ungefär 30min och försökt sova men Tuva ville inte, fast hon var jätte trött! Hon hade sovit ungefär 45min men sen hade ett barn vaknat och blivit ledsen och då vaknade Tuva med och hon kunde inte somna om!
Men trött var hon, så kramade mig så hårt och ville inte alls släppa taget, satt fastklämrad i mitt knä och halv sov, sötungen!

Fick veta att hon hade vart lite engslig och lite ledsen efter jag gått och ville bara upp i knät på fröknarna hela tiden. Så efter ett tag hade dom hämtat henne snutt och hennes napp och då hade det blivit bra igen! Det är ju de heligaste hon har, allt blir bra bara hon får de! Så det är ju verkligen tur att hon har nått sånt tycker jag :)

Fick också veta att vid lunch hade hennes fröken suttit helt chockad. För den vanliga Tuva brukar ju inte äta ett dugg på dagiset, men idag hade hon ätit 5 köttbullar (!!!) dock inga makaroner. Men ändå, framsteg!


När vi väl kom hem igen var hon väldigt kinkig, det mesta var fel hela eftermiddagen och hon ville ha allt och ingenting, ville sitta i knät hela tiden.
Så när det väl var dags för middag så fick hon sin favoritmat! Kojv och potatismos! Eftersom hon först hade vart lessen på dagis, sen vart lessen hemma, men också vart super duktig och klarat sig utan mamma och ätit mat på dagis!

Maten gillades stort och hon åt mycket, till och med mosen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar