måndag 12 april 2010

Dålig updatering pga ovanligt jobb-ig helg..

Här har det hänt mycket de senaste dagarna (på bloggen alltså).. har ju som sagt jobbat i helgen och sen efter de har vi fart och flängt runt en del plus att jag har varit suuuper trött!


Skulle ju jobba dag på lördagen, börjar 07,00 och brukar gå upp runt 05,15 för att hinna upp i lugn och ro och sen gå ut med ripton en sväng innan jag åker och sen för att hinna till jobbet en stund före..
Men som jag skrev i fredags kväll var det ju fest här i kvarteslokalen.
Vi gick tillslut och la oss i hopp om att kunna somna.. men efter ett tag när jag legat och vridit och vänt på mig ett antal ggr och bara blivit argare och argare höll jag på att bli tokig.
Folk placerade sig precis framför porten nedanför våra fönster och satt och prata och skrek väldigt högt.
När klockan var 01,00 orkade jag inte mer och Niclas ringde störningsjouren och hörde.. och dom skickade direkt en polisbil som stängde festen, haha (var vi taskiga?)
Men det dröjde fortfarande ett bra tag innan det blev tyst. Det tog aldrig slut på folk, var galet mycket människor så dom lär verkligen ha varit många fler än man fick vara där. Dom sprang runt här nere på parkeringen och klängde på bilar och bara sprang runt och skrek.. men vi hade god koll på att ingen var på vår bil, haha!

Efter ett tag blev det äntligen tyst och jag fick mig ungefär 3timmars sömn. Konstigt nog var jag inte trött när klockan ringde, men det kan jag lova att jag blev senare.
För det var ju inte direkt lugnt på jobbet, vi var flera korta och fick massor med extra jobb så fick stressa som fan och blev tvungen att jobba över 1timme med.. men som tur får man ju lite extra pengar då :)

När jag väl slutat skyndade jag mig och åkte bara och hämta upp resten av familjen för vi skulle ta en snabb tripp till Thuns som nu stängde 14,00.. klockan var nu 13,00 så jag kan ju lova att det gick snabbt dit! Som tur när vi kom dit var det så mycket folk så det blev att dom stängde 15,00 istället.. fick med oss några fina saker hem!
Efter Thuns stannade vi hos Niclas föräldrar och blev kvar där till kvällen.. sen var det bara hem och natta Tuva och sen sova själv.

Igår var det också jobbdag.. mycket lugnare och skönare men dock mycket tröttare från dagen före. Så sen när jag väl slutat blev det mest hem och slappa och umgås med Tuva medans Niclas åkte iväg en sväng och fotade lite med Stoffe.
När han sen kom hem igen tog vi oss en promenad i det härliga vädret.. gick till en lekpark och hittade en bättre barngunga så Tuva fick gunga lite sen åkte vi även lite rutch(?)-kana.
Gick i källparken och hade Ripton lös och tränade lite apportering.. super mysig och härlig promenad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar