tisdag 27 april 2010

tisdag

Idag började jag dagen väldigt nyttigt!
Gick upp kl.07 och tog med mig Ripton ut på en joggingtur! Gick super bra halva vägen men sen började jag må illa och fick ont i magen så då skiftade jag mellan att gå och jogga.


Även idag har vi vart med syster.. men idag var även Max med. Dom blev utskickade från deras hem idag med för snickaren var fortfarande inte klara i deras hall!
På förmiddagen var vi ute på balkongen.. solade lite och Max och jag grejade med att slita bort gammal torkad färg från balkongen.. haha, ser för jäkligt ut!

Efter lunch åkte dom hem till sig och vi (jag och Tuva) skyndade oss till öppna förskolan och var där ett par timmar.
Var ju ett tag sen vi var där och eftersom Tuva har blivit så mycket mera framåt nu så gick vi dit idag!

Och väl där var hon verkligen förändrad. Hon brukar oftast vara ganska lugn, tyst och lite blyg när vi är där.
Men nu idag gick hon fram till allihopa och kröp upp i knät, pratade med dom och var inte det minsta blyg!
Så mycket hon for runt idag har jag aldrig sett ungen göra!
Hel vild var hon!

Och gå vagnen var ju verkligen en hit. Där var det ju så öppet och man kunde ju gå jätte långt innan man gick in i någon vägg.
Så hon skulle gå nästan hela tiden.. så fort man tog bort henne från den blev hon helt galen, haha!

Så när vi sen skulle ta en promenad ner till pappas jobb kan jag lova att hon somnade!
Vi gick upp till Niclas jobb och hämtade honom och gick ner på stan.. jag fick med mig både 2 par skor hem och 2 tunikor!!
Efter en kort shoppingtur gick vi upp en snabbis och firade Niclas bror som idag fyllde 30år.. snart han gubbe ;)


Hon har blivit så gosig.. vill kramas och pussas massor :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar