fredag 9 april 2010

Samma otur varje gång jag ska jobba..

Något som jag inte har sagt är att jag ska jobba imorgon och på söndag, börjar väldigt tidigt så en tidig kväll skulle inte ha varit fel.
Men som vanligt när jag ska börja jobba såhär tidigt så kan jag inte sova. Oftast brukar det vara för att jag bara ligger och vrider och vänder på mig och inte kan somna. Eller så är det Tuva som bökar..

Men än så länge har Tuva varit lugn och jag har legat i soffan framför en film och gjort mig trött.
Men då är det självklart fest här i Arken (kvarteslokal) som ligger precis brevid vårt hus.
Världens fjortisfest med sjukt mycket ungdomar. Folk springer runt överallt här utanför och skriker typ allt vad de kan, dom springer och sätter sig i källar nergångar och pissar och bilar kör i ilfart och gasar som fan så det låter helvete.

Om de inte lugnar sig snart ringer vi fan störningsjouren.. jag ska liksom upp vid 05,00 och vill gärna hinna få lite sömn.

Visst det är fredag och man tycker att man kan få låta lite extra länge då. Men vi har pratat med störningsjouren och dom sa att det sägs oftast att det ska vara tyst efter 22,00. Men så är inte fallet, man får aldrig störa sina grannar egentligen.



Nu verkar dom har blivit en aningen tystare och hoppas så förblir.. ska nog kasta mig i säng och försöka sova nu.
Natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar