måndag 21 juni 2010

äta själv

Idag åt vi lasagne till middag och då tänkte jag att Tuva skulle få prova äta själv!
Har ju provat de några gånger förr men de har inte alls gått då.
Men idag så.. i början försökte hon ganska mycket och stoppade in skeden i munnen.. hon hade väl lite svårt att få på maten på skeden så man fick hjälpa henne ibland. Och sen så hann ibland maten ramla av skeden innan den hann nå munnen.
Men man måste ju träna för att lära sig :)

Men sen var det inte så roligt att äta längre.. det var mycket roligare att gegga med händerna och kasta runt maten och ner på golvet.. mamma blev väldigt glad kan jag lova ;)





Ignorera mig på filmen.. jag låter jävligt sur men det är jag inte :p

1 kommentar:

  1. Ah... Tuva är nog en av de sötaste ungarna jag någonsin sett. Charmtroll!

    SvaraRadera