tisdag 29 juni 2010

tisdag - en dag i värmen

Oj.. idag var det nog nästan rekordvarmt för i år?
Sist jag kollade på termometern här hemma var det +29°c i skuggan och sen åkte vi iväg så det kan ha varit ännu varmare!
Idag har Tuva iaf haft roligt! Efter lunch åkte vi iväg till Fjällnora tillsammans med Angelica och tänkte att vi skulle bada. Jag förstod att det skulle vara mycket folk där.. men shit vad med folk det var! mycket trodde jag inte det skulle vara!
Tuva hade iaf superkul! Jag hade med ett litet strandtält med uv-skydd som vi nyligen köpt som hon kunde sitta i när vi var på land.
Men hon ville ju mest vara i och bada. Gu vad hon älskade det! Hon badade tills hon var blå om läpparna så då fick vi ta upp henne så hon fick värma sig :p

Och vår lilltjej brukar ju vara så himla feg.. just det där med att lära sig gå och vi ska försöka släppa hennes händer.. då brukar hon sätta sig ner på en gång.
Men nu! Nu flög hon runt över allt och släppte våra händer flera gånger! Det märktes verkligen hur kul hon tyckte det var :)
Och till min förvåning var det faktiskt inte kallt i vattnet!! Jag tog årets första dopp och badade till och med 2 gånger!! Den du ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar